“CKM” liderem, “Men's Health” tuż za nim
Magazyn “CKM” był najchętniej kupowanym miesięcznikiem lifestylowym dla mężczyzn w I półroczu br. Tytuł ten zanotował jednak także największy spadek sprzedaży. Tuż za nim uplasował się “Men's Health”, który jako jedyny poprawił sprzedaż.
Rozpowszechnianie płatne razem miesięcznika „CKM” (Marquard Media Polska) w pierwszych sześciu miesiącach br. wyniosło 66 668 egz. i było 11,3 oc. niższe niż rok wcześniej – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Pismo to zanotowało największy spadek w rankingu.
Drugą lokatę zajął magazyn „Men's Health” (Motor-Presse Polska), który rozszedł się w niewiele niższym od “CKM-u” nakładzie, wynoszącym 65 321 egz., notując – jako jedyny w zestawieniu - wzrost (o 4,7 proc.).
Na pozycji trzeciej uplasował się miesięcznik "Playboy" (Marquard Media Polska), którego rozpowszechnianie płatne razem w analizowanym okresie w porównaniu do I półrocza 2009 roku spadło o 1,3 proc. i wyniosło 57 810 egz.
Spadek zanotował też magazyn biznesowy „Forbes” (Axel Springer Polska). Jego wynik to 43 504 egz., czyli o 7,2 proc. mniej niż rok temu.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze | |
2010 | 2009 | |
ZKDP | Rozpowszechnianie płatne razem | |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 66 668 | 75 136 |
Men's Health Edycja Polska | 65 321 | 62 403 |
Playboy | 57 810 | 58 567 |
Logo | 54 843 | 61 633 |
Forbes. Profit | 43 504 | 46 878 |
W czerwcu br. żaden z męskich tytułów nie zanotował wzrostu. Liderem tak jak w I półroczu był magazyn „CKM” z rozpowszechnianie płatnym razem wynoszącym 60 942 egz. po spadku o 12,9 proc. Drugie miejsce zajął również „Men’s Health” z wynikiem 60 147 egz. (spadek o 0,2 proc.).
Inny miesięcznik znalazł się natomiast na trzecim miejscu – w czerwcu było to „Logo”. Jego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 58 663 egz., czyli było niższe niż rok wcześniej o 1,7 proc.
Wirtualnemedia.pl | czerwiec | |
2010 | 2009 | |
ZKDP | Rozpowszechnianie płatne razem | |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 60 942 | 69 959 |
Men's Health Edycja Polska | 60 147 | 60 160 |
Logo | 58 633 | 59 666 |
Playboy | 49 551 | 50 417 |
Forbes. Profit | 38 343 | 45 253 |
Dołącz do dyskusji: “CKM” liderem, “Men's Health” tuż za nim
Bardzo ubolewam, iż polskiego "Playboya" wciąż jeszcze nie stać na własną rozbudowaną stronę internetową na wzór: PLAYBOY.de Pozdrawiam