Co piąty Polak czyta 'Wyborczą'
Na szczycie bez zmian. Najwięcej czytelników ma 'Gazeta Wyborcza', wyprzedzając minimalnie 'Fakt'. Wśród tygodników liderem jest 'Tele Tydzień', a miesięcznikom przewodzi 'Claudia'.
Najpopularniejszy dziennik, czyli „Gazeta Wyborcza” jest czytany przez 19,89 proc. Polaków – wynika z ostatniej fali Polskich Badań Czytelnictwa. Niewiele mniej czytelników ma drugi w zestawieniu „Fakt” po którego sięga 19,32 proc. respondentów.
Kolejne tytuły mają ponad dwukrotnie mniejsze czytelnictwo od liderów. Trzeci w rankingu „Super Express” jest czytany przez 8,9 proc. respondentów, czwarte w zestawieniu darmowe „Metro” ma czytelnictwo na poziomie 8,31 proc., zaś po piąty „Dziennik” sięga 8,08 proc. badanych.
Dzienniki | procent respondentów |
Gazeta Wyborcza | 19,89% |
Fakt | 19,32% |
Super Express | 8,90% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 8,31% |
Dziennik Polska Europa Świat | 8,08% |
Rzeczpospolita | 5,52% |
Przegląd Sportowy | 4,96% |
Gazeta Prawna | 2,46% |
Giełda Samochodowa | 1,20% |
Gazeta Podatkowa | 1,02% |
Puls Biznesu | 0,54% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,19% |
Najpopularniejszym tygodnikiem pozostaje „Tele Tydzień”, który czyta 38,14 proc. ankietowanych. Na kolejnych pozycjach uplasowały się: „Życie na Gorąco” (20,94 proc.) i „Pani Domu” (19,41 proc.). Najlepszą pozycję wśród tygodników opinii zajmuje „Newsweek”, który w rankingu ogółem jest na 8. miejscu (10,8 proc.), minimalnie wyprzedzając „Wprost” (10,7 proc.).
Tygodniki | procent respondentów |
Tele Tydzień | 38,14% |
Życie na Gorąco | 20,94% |
Pani Domu | 19,41% |
Przyjaciółka | 17,61% |
Chwila dla Ciebie | 17,22% |
NAJ | 15,95% |
Tina | 14,30% |
Newsweek | 10,80% |
Wprost | 10,70% |
Tele-Świat | 9,86% |
Gala | 9,73% |
Auto Świat | 9,55% |
Angora | 9,36% |
Polityka | 8,12% |
Twoje Imperium | 7,41% |
To i Owo | 6,76% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 5,23% |
Teleprogramy | 4,91% |
Super TV | 4,72% |
Takie jest Życie | 4,58% |
Przekrój | 4,54% |
Motor | 4,07% |
Rewia | 3,86% |
Gość Niedzielny | 3,82% |
Imperium TV | 3,63% |
Forum | 1,76% |
Świat i Ludzie | 1,75% |
Tele Max | 1,66% |
Bella Relaks | 1,58% |
Jarmark | 1,14% |
Przewodnik Katolicki | 0,94% |
Tygodnik Siedlecki | 0,72% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,64% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,61% |
Panorama Leszczyńska | 0,55% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,31% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,30% |
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) | 0,17% |
Wśród dwutygodników najwięcej czytelników ma „Z Życia Wzięte” (11,26 proc.), które wyprzedza „Vivę!” (11,12 proc.) i „Komputer Świat” (9,41 proc.).
Dwutygodniki | procent respondentów |
Z Życia Wzięte | 11,26% |
Viva | 11,12% |
Komputer Świat | 9,41% |
Bravo | 6,19% |
Sukcesy i Porażki | 4,22% |
Bravo Sport | 3,67% |
Świat Seriali | 3,48% |
Bravo Girl | 3,10% |
Cogito * | 2,45% |
Monitor Księgowego | 0,73% |
W kategorii miesięczników najchętniej czytana jest „Claudia”, którą wybiera 14,57 proc. respondentów. Drugie miejsce zajmuje „Twój Styl” (12,3 proc.), zaś trzecie są „Cztery Kąty” (11,26 proc.).
Miesięczniki | procent respondentów |
Claudia | 14,57% |
Twój Styl | 12,30% |
Cztery Kąty | 11,26% |
Olivia | 9,63% |
Poradnik Domowy | 9,20% |
Focus | 8,94% |
Mój Piękny Ogród | 7,46% |
Murator | 7,26% |
Auto Moto | 7,20% |
Świat Kobiety | 7,05% |
Mamo To Ja | 6,12% |
Dobre Rady | 6,07% |
Moje Mieszkanie | 5,87% |
Avanti | 5,70% |
National Geographic | 5,53% |
CKM | 5,47% |
Glamour | 4,82% |
Ładny Dom | 4,36% |
CD Action | 4,32% |
Cosmopolitan | 4,14% |
Auto Motor i Sport | 3,87% |
Pani | 3,80% |
Dziewczyna | 3,78% |
Uroda | 3,77% |
M jak mieszkanie | 3,75% |
PC Format | 3,70% |
Playboy | 3,68% |
Joy | 3,56% |
Moje Gotowanie | 3,35% |
Kuchnia | 3,30% |
Twoje Dziecko | 3,25% |
Zdrowie | 3,22% |
Dom & Wnętrze | 3,20% |
Popcorn | 3,19% |
Samo Zdrowie | 3,16% |
Przegląd Reader's Digest | 3,12% |
Dziecko | 3,05% |
Elle | 3,02% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 2,85% |
Cienie i Blaski | 2,80% |
Kwietnik | 2,79% |
Komputer Świat Ekspert | 2,78% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 2,75% |
Film | 2,40% |
Rodzice | 2,37% |
Świat Motocykli | 2,24% |
Burda | 2,22% |
Mój Piękny Dom | 2,21% |
Twist | 2,11% |
Vita | 2,10% |
Dobre Wnętrze | 2,05% |
Click | 2,03% |
Zwierciadło | 2,03% |
Logo | 1,85% |
Komputer Świat - Gry | 1,83% |
Twój Maluszek | 1,74% |
Majster | 1,67% |
Sekrety Serca | 1,51% |
Men's Health | 1,36% |
Zbuduj Dom | 1,24% |
Na ścieżkach życia | 1,22% |
Elle Decoration | 1,04% |
Sól i Pieprz | 1,01% |
Forbes | 0,96% |
Play | 0,95% |
Podróże | 0,91% |
Sukces | 0,89% |
Shape | 0,89% |
Architektura-Murator | 0,67% |
Voyage | 0,56% |
Żagle | 0,51% |
Fun Club | 0,48% |
Manager Magazin | 0,45% |
Wśród dwumiesięczników do notowanego od dawna pisma „Pani Domu Poleca”, które czyta 5,43 proc. Polaków dołączył magazyn „Komputer Świat Twój Niezbędnik”, czytany przez 4,85 proc. respondentów.
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2006 roku do kwietnia 2007 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób w wieku 15 – 75 lat (23754 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: City (tygodnik bezpłatny): listopad 2006 i grudzień 2006 (próba 15998), MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny): listopad 2006 (próba 19856), Przewodnik Katolicki: listopad 2006 : marzec 2007 (próba 3930), Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny): listopad 2006 : styczeń 2007 (próba 11915), Cogito: listopad 2006 : styczeń 2007 (próba 11915), Komputer Świat Twój Niezbędnik: listopad 2006 : marzec 2007 (próba 3930).
Dołącz do dyskusji: Co piąty Polak czyta 'Wyborczą'