Coca-Cola najwartościowszą marką świata
Po raz ósmy z rzędu Coca-Cola znalazła się na czele corocznegorankingu agencji Interbrand na najbardziej wartościowe markiświata.
W sklasyfikowanej setce rankingu 52 marki pochodzą z USA. 10 zNiemiec, 8 z Francji, 7 z Japonii, 5 ze Szwajcarii, 4 z Włoch, 3 zHolandii i Wielkiej Brytanii, po 2 z Korei Południowej, Szwecji iKanady, a po 1 z Finlandii i Hiszpanii - informuje serwis BrandRepublic.
Po raz pierwszy w czołowej dziesiątce zadebiutowało Google. Wporównaniu z rokiem ubiegłym najwyższy skok w górę rankinguzanotowały marki Amazon.com, Zara oraz Nintendo, a najbardziej wdół poleciały Merrill Lynch, Citi i Morgan Stanley.
Pierwsza dziesiątka rankingu Best Global Brands 2008 przedstawiasię następująco (w nawiasach szacowana wartość marek w miliardachdolarów):
1. Coca-Cola (66,7)
2. IBM (59)
3. Microsoft (59)
4. GE (53,1)
5. Nokia (35,9)
6. Toyota (34)
7. Intel (32,3)
8. McDonald's (31)
9. Disney (29,2)
10. Google (25,6)
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola najwartościowszą marką świata