Coca-Cola odpowiada reklamą na zniesienie zakazu prowadzenia aut przez Saudyjki
Coca-Cola przygotowała specjalną reklamę, nawiązującą do decyzji króla Arabii Saudyjskiej o zniesieniu zakazu prowadzenia aut przez kobiety w tym kraju.
Reklama Coca-Coli jest odpowiedzią na wrześniowy dekret króla Arabii Saudyjskiej Salman ibn Abd al-Aziza, znoszący zakaz prowadzenia przez kobiety samochodów na terenie Arabii Saudyjskiej. Reklama została przygotowana na rynek Bliskiego Wschodu.
Bohaterami spotu są ojciec i córka. Wsiadają wspólnie do auta na środku pustyni. Mężczyzna przekazuje kluczyki córce, ta zasiada za kierownicą pojazdu - w domyśle, po raz pierwszy. Próby uruchomienia samochodu i jazdy są nieudane, do momentu, gdy ojciec daje córce butelkę reklamowanej coli. Po wypiciu kilku łyków napoju kobieta znacznie lepiej radzi sobie z kierowaniem samochodem.
Reklama Coca-Coli to nie jedyne działanie marketerów w reakcji na likwidację zakazu prowadzenia samochodów przez Saudyjki. Krótko po ogłoszeniu dekretu, na swoim Twitterze Volvo zamieściło grafikę przedstawiającą kobiece oczy w lusterku auta na czarnym tle. Zdjęcie podpisano „witaj na miejscu kierowcy” i oznaczono hashtagami #SaudiWomenMove #SaudiWomenCanDrive.
Saudyjki będą mogły kierować autami w czerwcu przyszłego roku, gdy królewski dekret oficjalnie wejdzie w życie.
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola odpowiada reklamą na zniesienie zakazu prowadzenia aut przez Saudyjki