Coca-Cola z 42 proc. wzrostem przychodów, podwoi wydatki marketingowe
Koncern Coca-Cola odnotował w II kwartale br. wzrost przychodów o 42 proc. rok do roku. W związku z tym wynikiem firma zapowiada podwojenie wydatków na działania skierowane do konsumentów, jednocześnie zmniejszając aktywacje marketingu wokół Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020.
Przychody netto Coca-Coli wzrosły o 42 proc. rok do roku do 10,1 miliarda dolarów w drugim kwartale 2021 roku. Tak duży wzrost firma przypisuje trwającemu ożywieniu na światowych rynkach dotkniętych przez Covid-19. Przypomnijmy, że w ub.r. przychody spółki spadły o 22 proc. do 7,2 mld dolarów.
Przemawiając na telekonferencji wynikowej Coca-Coli za drugi kwartał 2021 roku dyrektor generalny James Quincey powiedział, że „zdyscyplinowana innowacja” i „skuteczny marketing” umożliwiły marce rozwój na większości głównych rynków.
- Dzisiejszy udział wartościowy jest wyższy niż poziomy z 2019 roku, co potwierdza, że skuteczne budowanie marki i innowacje, a także zaawansowane zarządzanie wzrostem przychodów i możliwościami realizacji rynku, działają - powiedział Quincey.
Dyrektor finansowy John Murphy wyjaśnił, że po „dużym odbiciu” w drugim kwartale, firma planuje teraz podwoić swoje wydatki na działania skierowane do konsumentów. - Mamy bardzo solidny plan inwestycyjny, dzięki któremu wrócimy do poziomów z 2019 roku - potwierdził Murphy.
Wyjaśnił również, że firma „poprawiła jakość” swoich wydatków marketingowych, aby „generować więcej przy tym samym” budżecie, nawet w nowych obszarach marketingu, takich jak digital.
Marka zmienia jednak strategię dotyczącą aktywności wokół igrzysk olimpijskich ze względu na niepewność dotyczącą tego wydarzenia i nałożone ograniczenia, gdy Japonia stara się poradzić sobie z Covid-19.
- W Japonii, biorąc pod uwagę ograniczenia sanitarne, zredukowaliśmy wszystkie fizyczne aktywacje i odpowiednio wspieramy olimpiadę, utrzymując zapas napojów dla sportowców. Ale fizyczne aktywacje zasadniczo się nie wydarzą – powiedział Murphy.
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola z 42 proc. wzrostem przychodów, podwoi wydatki marketingowe
Hipokryzja ludzi, ktorzy sa u wladzy to abstrakcja. W nowym wspanialym zielonym swiecie takiego unilevera, pg czy coca cole powinni po prostu z dnia na dzien zamknac za trucie ludzi i robienie produktow nastawionych wylacznie na zysk.