Comcast z większymi przychodami. Rośnie internet, mniej nowych abonentów telewizji
W 2014 r. Comcast, największy dostawca kablowy w USA, zanotował wzrost przychodów. Podstawą działalności operatora są użytkownicy szerokopasmowego internetu, a nie abonenci telewizji.
Według opublikowanego przez Comcast raportu finansowego w 2014 r. przychody firmy wyniosły 68,7 mld dol., co oznacza wzrost o 6,4 proc. w porównaniu z rokiem 2013.
Świadczone przez operatora usługi telewizyjne przyniosły w sumie w 2014 r. ponad 44 mld dol., więcej o 5,5 proc. niż w poprzednim roku. Najwięcej, bo z górą 20,7 mld dol. dała sprzedaż usług związanych z telewizją, co oznacza wzrost o 1,2 proc. rok do roku. Większą dynamikę wzrostu, na poziomie 9,5 proc., wykazywały przychody pochodzące z dostępu do szerokopasmowego internetu, którego sprzedaż przyniosła łącznie ponad 11,3 mld dol.
Z raportu przedstawionego przez Comcast wynika, że operator rozwija się obecnie bardziej intensywnie w segmencie internetowym niż telewizyjnym. W IV kwartale 2014 r. zanotował 375 tys. użytkowników, z którymi podpisał umowy na usługi związane z dostarczaniem dostępu do szerokopasmowego internetu. W tym samym okresie firma przyciągnęła do siebie ponad 6 tys. subskrybentów płatnej telewizji, co oznacza spadek w porównaniu z IV kwartałem 2013 r., w którym przybyło 46 tys. abonentów usług telewizyjnych.
Dołącz do dyskusji: Comcast z większymi przychodami. Rośnie internet, mniej nowych abonentów telewizji