Coraz lepsze wyniki Polsatu
Maleje udział w rynku telewizyjnym TVP
Jak wynika z danych AGB Polska, najwyższy udział w rynku ogólnopolskim w kwietniu 2004 miały TVP 1 (24,1 proc. wobec 24,3 proc. w marcu 2004 r.) i TVP 2 (19,5 proc. wobec 20,07 proc. w marcu 2004 r.). Udziały Polsatu wyniosły 17,3 proc. (16,9 proc. w marcu 2004 r.) a TVN-u 15,5 proc. (miesiąc wcześniej: 15,4 proc.).
Stacja | month 03/2003 | month 03/2004 |
TVP1 | 26,60% | 24,34% |
TVP2 | 20,47% | 20,07% |
Polsat | 15,69% | 16,87% |
TVN | 13,69% | 15,39% |
TV4 | 3,89% | 2,79% |
TN/TVPULS | 0,22% | 0,47% |
Tele5 | 0,37% | 0,54% |
RTL7/TVN7 | 1,80% | 2,10% |
TVP 3 tot. | 5,85% | 5,11% |
04/2004 | 04/2003 | |
Channel | SHR % | |
TVP1 | 24,10% | 24,00% |
TVP2 | 19,50% | 21,20% |
Polsat | 17,30% | 16,40% |
TVN | 15,70% | 14,50% |
TVP_Reg/TVP3 | 4,80% | 5,50% |
TV4 | 2,80% | 3,90% |
TVN7 | 2,30% | 1,90% |
TVPolonia | 1,30% | 1,50% |
TVN24 | 0,90% | 1,00% |
CN/TCM | 1,10% | 0,80% |
Dla Telewizji Polsat, miesiąc kwiecień pod względem wyników oglądalności okazał się być najlepszym w tym roku. Oznacza to kontynuację bardzo dobrych wyników osiągniętych przez stację w marcu (19.8% SHR w grupie "16-49"). Wyniki popularności stacji są przełożeniem bardzo dobrych wyników oglądalności poszczególnych programów z wiosennej ramówki. Miniony miesiąc w grupie "16-49", Polsat kończy z wynikiem 20.3% SHR, co daje pewne II miejsce na rynku za TVP1(20.8%) oraz zdecydowanie wyprzedzając TVP2 (17.6%) oraz TVN (17.4%). W grupie wszystkich widzów "4+", Polsat uzyskał wynik 17.3% SHR wygrywając z komercyjnym konkurentem - stacją TVN, która kończy miesiąc z wynikiem 15.7%. Kwiecień w paśmie "prime time" (19:00-23:00) dla Polsatu był jeszcze lepszy, gdyż właśnie w tych godzinach emitowane są wiosenne nowości. W grupie "16-49" stacja jest niekwestionowanym liderem z wynikiem 23.5% SHR, wyprzedzając TVP1 (20.8%), TVN (19.4%) oraz TVP2 (16.8%). W grupie wszystkich widzów "4+" w tym samym paśmie, Polsat z wysokim wynikiem 20% SHR jest drugą stacją w Polsce wyprzedzając zdecydowanie TVN, który kończy miniony miesiąc z wynikiem 17.6%.
Po bardzo dobrych wynikach Polsatu w marcu, kwiecień okazał się jeszcze lepszy. Średnie udziały w grupie "16-49" wyniosły 20.3% co oznacza wyższy wynik o 0.5 punktu procentowego. Podobny wzrost udziałów zanotował TVN. Spadły natomiast udziały w tej grupie zarówno TVP1 jak i TVP2.
W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego miniony miesiąc dla Polsatu jest zdecydowanie lepszy i to we wszystkich reprezentatywnych grupach. Rok temu w kwietniu Polsat w grupie 16-49 zanotowała wyniki dające jej III miejsce na rynku, ustępując nadawcom publicznym. Tegoroczny kwiecień to udziały Polsatu w grupie "16-49" wysokości 20.3%, co daje zdecydowaną pozycję nr II na rynku tuż za TVP1. Polsat zanotował również najwyższy wzrost na rynku - udziały w grupie 16-49 wzrosły o 1.8 punktu procentowego.
Dołącz do dyskusji: Coraz lepsze wyniki Polsatu