SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cyfrowy Polsat przegrał w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie Cyfrowego Polsatu od decyzji prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Zmieniała ona wysokość opłaty wnoszonej na rzecz Cyfrowego Polsatu przez Polkomtel za minutę połączenia głosowego przychodzącego z sieci Polkomtela i zakańczanego w Cyfrowym Polsacie.

W ustnych motywach rozstrzygnięcia SOKiK stwierdził, że w jego ocenie decyzja prezesa UKE jest słuszna, a podniesione w odwołaniu Cyfrowego Polsatu zarzuty są bezpodstawne. 

Sąd wskazał, że z punktu widzenia rozwoju równoprawnej i skutecznej konkurencji na rynku telekomunikacyjnym symetryczne stawki za zakańczanie połączeń głosowych w ruchomych publicznych sieciach telefonicznych (stawki MTR) są jak najbardziej uzasadnione.
 
W ocenie sądu okolicznością przemawiającą na oddaleniem odwołania jest również to, że Cyfrowy Polsat nie wykazał, iż faktycznie ponosi wyższe koszty świadczenia usługi zakończenia połączenia głosowego w swojej sieci, które uzasadniałyby dalsze stosowanie przez nią asymetrycznych stawek MTR. 

SOKiK nie podzielił również stanowiska Cyfrowego Polsatu przedstawionego na rozprawie w dniu 11 kwietnia 2014 r., że w niniejszej sprawie prezes UKE przeprowadził postępowanie konsolidacyjne z naruszeniem prawa. Sąd twierdził., że zostało ono przeprowadzone prawidłowo.

Wyrok nie jest prawomocny.

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat przegrał w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
janjanx1
I dobrze im tak.ja czekam 5-dni na odpowiedź polsatu dlaczego mój internet "chodzi" za wolno.I brak jakiejkolwiek wiadomości.To są dopiero "fachowcy"
odpowiedź
User
polpot
hurra
odpowiedź
User
Bogdan
Nigdy nie miałem takich problemów. Tzn. jak coś nawalało, to po kontakcie szybko się udało sprawę załatwić. O obsłudze w tej firmie mam dobre zdanie, więc polecam cierpliwość. Na pewno się spiszą.
odpowiedź