SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cyfrowy Polsat uruchomił Domową Wypożyczalnię Filmową

Cyfrowy Polsat wprowadził we wtorek usługę wideo na żądanie, do której dostęp mają wszyscy abonenci platformy, a także ci, którzy jedynie korzystają z dekoderów platformy, nie opłacając abonamentu. - Nasza usługa to nowatorski projekt na tym rynku - mówi Dominik Libicki, prezes platformy.

Wideo na żądanie w Cyfrowym Polsacie nazwane marketingowo Domową Wypożyczalnia Filmową nie wykorzystuje do działania dekoderów z twardym dyskiem, tak jak ma to miejsce w konkurencyjnej platformie N czy Cyfrze+, gdzie nazywa się to push VoD. Cyfrowy Polsat nie zdecydował się na wprowadzenie takiej formy usługi, bowiem nie widzi w niej sensu biznesowego.
- Znam szefów wszystkich platform satelitarnych na świecie i żaden z nich mi nigdy nie powiedział, że zarobił 1 dolara na usłudze push VoD - argumentuje Libicki.

Usługa oferowana przez Cyfrowy Polsat to near VoD polegające na tym, że na 15 specjalnie przygotowanych kanałach emitowane są rotacyjnie te same filmy, a niektóre zaczynają się nawet co pół godziny na różnych kanałach. Takie same rozwiązanie stosuje wiele zagraniczne platformy np. niemiecka Sky Deutschland, włoska Sky Italia czy hiszpańska Digital+.

Oferowane w ramach Domowej Wypożyczalni Filmowej produkcje podzielono na trzy kategorie: "Nowość", "Hit" i "Katalog". W zestawie "Nowość" znajdują się najnowsze produkcje, które ostatnio można było oglądać w kinach lub niedawno wyszły na DVD, jak np. "Slumdog: Milioner z ulicy". "Hit" to tytuły znane i poszukiwane przez widzów, obecnie tej w ofercie dostępny jest  "Zmierzch". Natomiast "Katalog" zawiera filmy sprzed kilku lat. W ramach usługi w ciągu roku zostanie udostępnianych minimum 320 pozycji filmowych. Co tydzień będzie przedstawiana nowa oferta, a miesięcznie pojawiać się ma 30 nowych produkcji.

Wszystkie pozycje filmowe można kupować pojedynczo i uzyskiwać do nich dostęp przez 24 godziny. W przypadku "Nowości" oglądanie wybranego filmu kosztuje 11 zł, "Hit" to wydatek 8 zł, a film z "Katalogu" - 5 zł. Poza kupowaniem pojedynczych produkcji za miesięczną opłatą 20 zł można zyskać dostęp do 30 pozycji z kategorii "Katalog".

Filmy z Domowej Wypożyczalni Filmowej można zamawiać poprzez Internetowe Centrum Obsługi Klienta, infolinię, SMS-y oraz punkty sprzedaży Cyfrowego Polsatu. Zakup może nastąpić poprzez przelew internetowy, tzw. "portmonetkę" (limitowany kredyt na koncie abonenckim) oraz przelew bankowy. Operator przewiduje, że wkrótce będą dostępne także możliwości płatności poprzez SMS. Usługa dostępna jest dla 3 mln abonentów Cyfrowego Polsatu i 600 tys. użytkowników dekoderów platformy w systemie prepaid.

Obecnie oferta Domowej Wypożyczalni Filmowej obejmuje jedynie tytuły dystrybuowane przez firmę Monolith Films. Jednak - jak informuje Dominik Libicki - cały czas trwają rozmowy z kolejnymi studiami i dystrybutorami. Cyfrowy Polsat zamierza wybrać jeszcze jednego lub dwóch dostawców kontentu do swojej usługi.

Usługę VoD w Polsce poza platformami cyfrowymi oferują również sieci kablowe Multimedia Polska i Aster oraz Telekomunikacja Polska. W przypadku kablówek i operatorów IPTV usługa ta działa tak, że każdy abonent poprzez sieć ogląda wybraną pozycję transmitowaną z serwera w czasie rzeczywistym.

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat uruchomił Domową Wypożyczalnię Filmową

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nick
Domowa wypożyczalnia to ciekawa usługa. Dobrze, że pojawiła się w CP.
0 0
odpowiedź
User
bardzo dobrze
Mam n Polsatu praktycznie nie oglądam bo nie chce mi się na naziemna przełączać. Skąd oni wzięli 3,2 mln abonentów ? A te vod przy okazji to chyba tylko super dla stacji - bo sprawa jest beznakładowa praktycznie. VOD dla ubogich ....
0 0
odpowiedź
User
michał
jestem bardzo zawiedziony Cyfrowym Polsatem i oznajmiam ; 1] niepodoba mi się że kanały są pororzucane, tj; mam pakiet familiny, 2[ obsługa nie szanuje swoich klijentów , [ tj; cetrum obsługi klijenta , oszuści;; ] Załuje że przedużyłem umowe , zawiodłem się na Cyfrowym Polsacie.
0 0
odpowiedź