Dentsu z 14 proc. spadkiem przychodów, zyski mniejsze o jedną czwartą
Sieć reklamowa Dentsu odnotowała 14 proc.spadek przychodów w III kwartale br., a jej zyski spadły o blisko jedną czwartą. Chociaż firma twierdzi, że wpływ pandemii jest na jej biznes mały to planuje redukcję kolejnych kosztów polegającą na zmniejszeniu liczby agencji międzynarodowych ze 160 do zaledwie 6.
Dentsu podała, że jej przychody w III kwartale br. pomniejszone o koszty sprzedaży wyniosły 19,3 mld jenów (183 mln dolarów), co oznacza spadek o 14,2 proc. rok do roku, przy spadku zysku operacyjnego o 24,4 proc., do 2,3 mld jenów.
W regionie EMEA przychody organiczne spadły o 11,5 proc. w pierwszych dziewięciu miesiącach br. i 12,9 proc. w trzecim kwartale, podczas gdy w obu Amerykach spadły odpowiednio o 10,7 proc. i 15,3 proc.. Przychody grupy w Azji zmniejszyły się o prawie 21 proc. w okresie dziewięciu miesięcy (16,4 proc.w kwartale).
Z kolei przychody za trzy kwartały br. pomniejszone o koszty sprzedaży spadły o 10,7proc.
- Powrót klientów był zauważalny w trzecim kwartale, zarówno w Japonii, jak i na arenie międzynarodowej - zauważył Toshihiro Yamamoto, prezes i dyrektor generalny Dentsu Group. - Pozyskaliśmy wielu nowych klientów i znacznie rozszerzyliśmy wiele naszych dotychczasowych relacji, w tym Kraft Heinz, American Express i Heineken.
Grupa mimo kilku nowych budżetów pozostaje ostrożna w stosunku do wyników w czwartym kwartale i oczekuje, że przychody organiczne w roku budżetowym 2020 spadną w przedziale 12 proc. do 12,5 proc., przy marży operacyjnej około 13 proc.do 13,5 proc..
W komunikacie związanym z publikacją wyników za III kwartały br. Dentsu poinformowało, że rozpoczęto już pewne prace nad planowaną przebudową agencji. Obejmuje to uproszczenie japońskiego biznesu do czterech filarów operacyjnych i przeniesienie międzynarodowej działalności z ponad 160 marek agencyjnych do portfela sześciu podmiotów.
„W sierpniu tego roku Grupa ogłosiła kompleksowy przegląd i przyspieszony program transformacji obejmujący każdy region” - informuje sieć. „Ostateczny wynik przeglądu zostanie przedstawiony, zgodnie z planem, w ramach średniookresowego planu Dentsu Group w lutym 2021 r.”
Yamamoto powiedział, że sieć ma po prostu zbyt wiele marek w swojej obecnej strukturze, aby była rentowna, a cięcia były niezbędne, aby przywrócić grupie ścieżkę do rentowności.
- Ta radykalna nowa struktura będzie bardziej logiczna i przejrzysta dla naszych klientów, umożliwiając nam lepszą obsługę. „Pozwoli nam to również znacznie obniżyć koszty, ponieważ nasze operacje stają się prostsze dzięki bardziej powszechnym systemom i procesom, zwiększając wykorzystanie centrów usług wspólnych, racjonalizując przestrzeń biurową i dokonując przeglądu własności nieruchomości na całym świecie - powiedział.
Dołącz do dyskusji: Dentsu z 14 proc. spadkiem przychodów, zyski mniejsze o jedną czwartą