Digitas Poland zwiększyła przychody z 6,6 do 41,9 mln zł, 2,6 mln zł zysku
Wpływy sprzedażowe agencji Digitas Poland (Grupa Publicis) wzrosły w 2019 roku o 532 proc. do 41,9 mln zł. Agencja zamknęła ub.r. zyskiem w kwocie 2,59 mln zł, a zatrudnienie zwiększyło się o 150 osób.
Agencja Digitas Poland miała na koniec 2019 roku przychody w wysokości 41,9 mln zł, co oznacza wzrost względem 2018 roku o 532 proc.
Wpływy od jednostek powiązanych wzrosły z 318,8 tys. zł do 29,82 mln zł. Były to przychody od takich spółek, jak Sapient Ltd (28,95 mln zł), Starcom WW Ltd, Publicis Media France, Saatchi&Saatchi GmbH, Saatchi&Saatchi IS.
Przychody krajowe wzrosły z 6,32 mln zł do 11,05 mln zł, a zagraniczne – z 318,8 tys. zł do 30,9 mln zł.
Koszty działalności operacyjnej wyniosły 38,6 mln zł i były wyższe niż rok wcześniej o 564 proc. „Zmiana wynika ze wzrostu kosztów realizacji projektów. Wzrost przychodów ze sprzedaży przy wzroście kosztów działalności operacyjnej spowodował wzrost zysku ze sprzedaży (305 proc)” - czytamy w sprawozdaniu finansowym spółki.
Najwięcej spółka wydała na tzw. usługi obce – 16,43 mln zł wobec 3,67 mln zł rok wcześniej. Kwota przeznaczona na wynagrodzenia wzrosła z kolei z 1,63 mln zł w 2018 roku do 14,63 mln zł w 2019 roku. W ub.r. liczba zatrudnionych osób zwiększyła się o 150 osób, do 172. Członkowie zarządu agencji, którymi na koniec 2019 roku byli Jarosław Ziębiński, Tomasz Pawlikowski i David Clark nie pobierali w ub.r. wynagrodzenia.
Pozostałe koszty rodzaje zwiększono z 29,8 tys. zł do 1,85 mln zł.
Zysk ze sprzedaży wzrósł rok do roku o 305 proc., do 3,37 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej - do 3,35 mln zł (z 618,7 tys. zł rok wcześniej).
Zysk brutto zwiększył się z 611,9 tys. zł w 2018 roku do 3,24 mln zł.
Spółka miała na koniec 2019 oku zysk netto w kwocie 2,59 mln zł, co oznacza wzrost rok do oku o 421 proc.
Spółka Digitas Poland planuje dalszy rozwój technologii związanych z zarządzaniem treściami eCommercowymi, oraz automatyzacją ich wytwarzania, ukierunkowane na sprawniejsze i bardziej efektywne kosztowo procesy. Zamierza intensyfikować proces sprzedaży usług eCommerce oraz digtial production w ramach globalnych klientów Publicis oraz idące w ślad za tym skalowanie usług na rynkach międzynarodowych w szczególności: w regionie Europy, USA, oraz w drugiej kolejności Azji. Planowane jest też ukonstytuowanie warszawskiego biura Digitas jako Center of Excellence w ramach grupy Publicis.
Wśród marek, dla których w Polsce pracuje Digitas Poland są m.in. Heyah, T-Mobile Polska.
Dołącz do dyskusji: Digitas Poland zwiększyła przychody z 6,6 do 41,9 mln zł, 2,6 mln zł zysku