Discovery Communications przejmuje resztę udziałów Eurosportu
Koncern medialny Discovery Communications kupuje 49 proc. akcji Eurosportu. Wraz z posiadanymi poprzednio 51 proc. udziałów stanie się jedynym właścicielem stacji. Wartość transakcji to 491 milionów euro.
Proces przejmowania Eurosportu przez Discovery Communications trwał kilka lat i przebiegał etapami. W 2012 r. za 170 mln euro koncern zakupił pierwszych 20 proc. udziałów sportowego nadawcy, rok później powiększył tę pulę do 51 proc. Teraz, zgodnie z wcześniejszą umową, za kwotę 491 mln euro Discovery przejmie pozostałe 49 proc. akcji.
- Dzięki zakupowi reszty udziałów będziemy mogli dokończyć proces integracji Eurosportu z naszą firmą - podkreślił w komunikacie David Zaslav, CEO Discovery Communications. - W ten sposób wspólnie rozwiniemy jeszcze bardziej jedną z najbardziej znanych sportowych marek telewizyjnych, z korzyścią dla kibiców, dystrybutorów i reklamodawców.
W ramach umowy koncern TF1, do którego należał wcześniej Europsport będzie mógł odkupić za kwotę 15 mln euro 20 proc. należących do Discovery akcji w stacjach TV Breizh, Histoire i Ushuaïa TV. Obie ogłoszone transakcje mają zostać sfinalizowane na początku IV kwartału br.
Pod koniec czerwca br. Międzynarodowy Komitet Olimpijski sprzedał Discovery Communications wszelkie europejskie prawa telewizyjne i internetowe do igrzysk olimpijskich, które odbędą się w latach 2018-2024 (więcej o tym).
Dołącz do dyskusji: Discovery Communications przejmuje resztę udziałów Eurosportu