Disney+ i Hulu posiadają w ofercie najpopularniejsze tytuły filmowe oraz serialowe. Wspólna aplikacja wystartuje w USA w 2024 roku
Według brytyjskiej firmy badawczej Ampere Analysis katalog treści połączonej usługi Disney+ i Hulu (VoD) ustąpiłby jedynie ofercie Amazon Prime Video i z łatwością wyprzedził Netfliksa.
Połączenie tych dwóch usług zapewni subskrybentom jedną trzecią ze 100 najpopularniejszych tytułów w Stanach Zjednoczonych. Wspólna aplikacja Disney+ i Hulu będzie oferować 9000 różnych filmów i sezonów seriali telewizyjnych nawet jeśli około 300 tytułów będących własnością Comcast zostanie usuniętych z usługi. To sprawi, że całkowitą ofertę treści Disney+ i Hulu wyprzedzi jedynie 10 892 tytuły Amazon Prime Video. Netflix uplasuje się na trzecim miejscu z liczbą 8391 tytułów (stan na trzeci kwartał 2023 r.).
Joshua Rustage, analityk w Ampere Analysis, mówi: „Dzięki połączonej aplikacji oferującej Disney+ i Hulu, która ma zostać uruchomiona w USA na początku 2024 r., jej nowa, atrakcyjna oferta treści z pewnością wstrząśnie obecnym status quo. Połączony katalog Disney+ i Hulu zapewni jedną z najbardziej wszechstronnych i kompletnych usług na jednej platformie, podnosząc stawkę w czasie, gdy wielu subskrybentów z powodów ekonomicznych wycofuje się z inwestycji w streaming. Rywale będą musieli zadbać o to, aby ich oferta pozostała równie atrakcyjna, zwłaszcza że potrzeba pozyskiwania reklamodawców ma obecnie również kluczowe znaczenie dla streamingu”.
W trzecim kwartale 2023 r. Disney+ miał 17 ze 100 najpopularniejszych tytułów filmów i seriali w ofercie SVOD w Stanach Zjednoczonych, na czele z własną biblioteką filmów. W połączeniu z Hulu liczba ta wzrasta do 33, co daje wspólnemu podmiotowi największy łączny udział w najciekawszej ofercie. Dla porównania Netflix ma 29 tytułów.
W listopadzie Disney ogłosił, że przejmie 33 proc. udziałów w platformie Hulu należących do Comcast Corp., po tym jak 1 listopada Comcast zdecydował o sprzedaży udziałów.
Dołącz do dyskusji: Disney+ i Hulu posiadają w ofercie najpopularniejsze tytuły filmowe oraz serialowe. Wspólna aplikacja wystartuje w USA w 2024 roku