Disney+ pojawi się w Polsce w połowie 2022 roku
Serwis streamingowy Disney+ zadebiutuje w Europie Wschodniej, w tym w Polsce, latem 2022 roku - ogłosił Bob Chapek, szef koncernu Disney. Globalnie platforma na początku lipca br. miała 116 mln subskrybentów, przez kwartał zyskała 12,4 mln.
Po miesiącach spekulacji na temat startu Disney+ w Polsce, koncern podał oficjalną datę wejścia platformy na nasz rynek podczas konferencji wynikowej za trzeci kwartał roku finansowego 2021.
Od miesięcy mówi się, że do debiutu Disney+ w Polsce może dojść w 2021 roku, spekulowano nawet o dacie wrześniowej. O tym, że Disney+ może wejść niebawem do Polski, świadczyć mogło dodawanie polskich napisów do kolejnych tytułów z biblioteki serwisu.
Start Disney+ w Polsce w 2022 roku
Jak powiedział na konferencji wynikowej szef Disneya, Bob Chapek, start Disney+ w naszym regionie Europy koncern planuje na lato roku 2022. Chapek wyjaśnił, że opóźnienie spowodowane jest m.in. skutkami pandemii Covid-19.
- Przesunęliśmy datę premiery z końca 2021 r. na lato 2022 r., głównie po to, aby umożliwić rozszerzenie zasięgu, który obejmie część Bliskiego Wschodu i Afryki Południowej - wyjaśnia prezes Disney.
Informację potwierdziła portalowi Marta Szafrańska, odpowiedzialna za komunikację Disneya w naszym regionie.
- Z przyjemnością potwierdzamy, że Disney+ zadebiutuje w Polsce latem 2022 roku. Doceniamy cierpliwość fanów oczekujących wejścia Disney+ i dokładamy wszelkich starań aby wprowadzić do krajów Europy Środkowej i Wschodniej najwyższej jakości serwis - czytamy w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl.
Zasięg Disney+ zostanie pod koniec października tego roku rozszerzony na całą Japonię, a w połowie listopada na dodatkowe rynki APEC, w tym Koreę Południową, Tajwan i Hong Kong.
Disney+ ma już 116 mln subskrybentów, niższe ARPU
W sprawozdaniu Disneya za miniony kwartał finansowy podano, że 3 lipca br. Disney+ miał 116 mln subskrybentów, wobec 57,5 mln pod koniec czerwca ub.r. i 103,6 mln na początku kwietnia br.
Z kolei liczba płacących użytkowników sportowej platformy ESPN+ zwiększyła się rok do roku z 8,5 do 14,9 mln, a wyłącznie internetowej oferty Hulu - z 32,1 do 39,1 mln.
Średni przychód miesięczny (ARPU) od subskrybenta Disney+ zmalał z 4,62 do 4,16 dolara. W przypadku ESPN+ nastąpił wzrost z 4,18 do 4,47 dolara, a w przypadku internetowej oferty Hulu - z 11,39 do 13,15 dolara.
Biblioteka i ceny Disney+
Disney+ wystartował w listopadzie 2019 r. W bibliotece ma seriale, firmy i programy wyprodukowane m.in. przez Walt Disney Studios i Walt Disney Television oraz tytuły pod markami Marvel, National Geographic, Pixar i Star Wars. - od „Królewny Śnieżki i siedmiu krasnoludków” po najnowszą produkcję ze świata Gwiezdnych Wojen - „The Mandalorian”.
Obecnie Disney+ jest dostępny m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Puerto Rico, Belgii, Danii, Finlandii, Islandii, Luksemburgu, Norwegii, Szwecji, Portugalii, Austrii, Francji, Hiszpanii, Indiach, Indonezji, Irlandii, Japonii, Monako, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech.
Od startu w serwisie dostępnych jest 7,5 tys. odcinków seriali i programów oraz 500 filmów.
W tym roku Disney+ powiększył się też o kolekcję Star z tytułami głównie dla dojrzałych użytkowników. Są w niej dostępne tytuły wyprodukowane przez ABC, Freeform, FX, 20th Century Studios, 20th Television i Touchstone.
W Disney+ Star znajdziemy wszystkie odcinki seriali "24 godziny", "Lost" ("Zagubieni"), "Desperate Housewives" ("Gotowe na wszystko"), "The X-Files" ("Z archiwum X"), "How I Met Your Mother" ("Jak poznałem waszą matkę"), "Atlanta", "Prison Break" ("Skazany na śmierć"). Obok tego szykowane są serie Star Originals - "High School Drama Love", "Victor".
W USA od 26 marca 2021 roku miesięczny dostęp do Disney+ kosztuje 7,99 dolarów, a roczny 79,99 13,99 dolarów miesięcznie trzeba zapłacić za pakiet zawierający platformy Disney+, Hulu (w wersji z reklamami) i ESPN+.
Pakiet z Disney+, ESPN+ i Hulu bez reklam to koszt 18,99 dolarów miesięcznie. W Kanadzie dostęp do serwisu kosztuje 11,99 dolarów za miesiąc i 119,99 dolarów za rok, a w Wielkiej Brytanii 7,99 funtów za miesiąc i 79,90 funtów za rok.
Disney ze wzrostem wpływów i zyskiem
Przychody Disneya z usług mediowych świadczonych bezpośrednio klientom (OTT), czyli głównie platform streamingowych, w zeszłym kwartale finansowym wyniosły 4,25 mld dolarów, po wzroście rok do roku o 57 proc., a strata operacyjna zmniejszyła się z 624 do 293 mln dolarów.
W przypadku telewizji linearnej kwartalne przychody zwiększyły się o 16 proc. do 6,95 mld dolarów, a z zysk operacyjny zmalał z 3,28 do 2,19 mld dolarów. Natomiast wpływy ze sprzedaży treści i licencji spadły o 23 proc. do 1,68 mld dolarów, a zysk operacyjny - z 316 do 132 mln dolarów.
Cały pion mediowy Disneya osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 12,68 mld dolarów i spadek zysku operacyjnego z 2,98 do 2,03 mld dolarów.
Mocno w górę poszły wyniki parków rozrywki koncernu, które wiosną ub.r. w większości krajów były zamknięte wskutek epidemii. Licząc ze sprzedażą produktów, ich przychody zwiększyły się rok do roku z 1,06 do 4,34 mld dolarów, a wynik operacyjny - z 1,88 mld dolarów straty do 356 mln dolarów zysku.
Łącznie kwartalne przychody Disneya wzrosły o 45 proc. do 17,02 mld dolarów, zysk operacyjny - z 1,1 do 2,38 mld dolarów, a wynik netto - z 4,72 mld dolarów straty do 923 mln dolarów zysku.
Dołącz do dyskusji: Disney+ pojawi się w Polsce w połowie 2022 roku