SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

DisplaySearch: wolniejszy wzrost sprzedaży telewizorów, Samsung liderem

Po wielu kolejnych kwartałach z ponad 20-proc. wskaźnikami, w III kwartale tego roku tempo wzrostu sprzedaży telewizorów w ujęciu rocznym spadło do poziomu jednocyfrowego.

Z danych firmy badawczej DisplaySearch wynika, że w III kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 59,8 miliona telewizorów. To o 9 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oraz o 6 proc. więcej wobec wcześniejszych trzech miesięcy.

W przypadku wszystkich rodzajów odbiorników - poza kineskopowymi - zanotowano wzrost sprzedaży rok do roku. Najbardziej zwiększyła się liczba sprzedanych telewizorów plazmowych (o 35 proc., do ponad 4,8 mln) oraz LCD (o 22 proc., do 45,7 mln).

Światowa sprzedaż telewizorów w III kw. 2010 r. (000)

 

Technologia

sprzedaż

III kw. 2010

udz. w rynk.

III kw. 2010

wzrost

kw/kw

wzrost

r/r

LCD TV

45,669

76.3%

9%

22%

PDP TV

4,838

8.1%

8%

35%

OLED TV

0.2

0.0%

-52%

11%

CRT TV

9,282

15.5%

-6%

-32%

RPTV

36

0.1%

38%

9%

Suma

59,826

100%

6%

9%

W ujęciu regionalnym, negatywny trend z II kwartału odwróciła Ameryka Północna, gdzie sprzedaż wzrosła o 3 proc. Tymczasem kierunek w drugą stronę zaobserwowano w Europie Zachodniej (z +43 proc. do -1 proc.) oraz w Chinach (do -2 proc.). Na tym tle pozytywnie wyróżnia się Japonia, gdzie liczba sprzedanych telewizorów zwiększyła się w ujęciu rocznym o 62 proc. (po 56-proc. wzroście w II kw.).

DisplaySearch odnotowuje również, że po raz pierwszy w historii w regionach rozwijających się (Europa Wschodnia, Chiny, Azja-Pacyfik, Ameryka Łacińska, Bliski Wschód i Afryka) sprzedano więcej telewizorów LCD niż w regionach rozwiniętych (Ameryka Północna, Japonia i Europa Zach.).

23 proc. sprzedanych w III kwartale telewizorów LCD stanowiły odbiorniki z podświetleniem LED. Dla porównania, w II kwartale tego roku wskaźnik ten wynosił 18 proc., a w I kwartale 8 proc.

Wśród producentów, liderem pod względem przychodu uzyskanego ze sprzedaży telewizorów z płaskimi ekranami po raz kolejny był Samsung, wyprzedzając kolejno firmy LG Electronics (lider w segmencie CRT TV), Sony, Panasonic (lider w segmencie PDP TV) oraz Sharp.

Ranking czołowych marek telewizorów z płaskimi ekranami w III kw. 2010 r. pod względem przychodu

Ranking

Marka

udz. w ryn.

II kw. 2010

udz. w ryn.

III kw. 2010

wzrost

kw/kw

wzrost

r/r

1

Samsung

24.4%

21.6%

-9%

7%

2

LGE

14.1%

13.5%

-1%

25%

3

Sony

12.8%

11.8%

-6%

25%

4

Panasonic

9.0%

9.1%

4%

4%

5

Sharp

6.4%

8.0%

29%

49%

 

Pozostałe

33.4%

36.0%

11%

5%

 

Suma

100.0%

100.0%

3%

13%

 

Dołącz do dyskusji: DisplaySearch: wolniejszy wzrost sprzedaży telewizorów, Samsung liderem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl