„Dlaczego ja?” zyskało widzów, przegrywa tylko z TVP 1
Emitowany na antenie Polsatu serial docu-soap „Dlaczego ja?” cieszy się tej jesieni wyższą widownią niż rok temu. Daje stacji drugie miejsce w rynku wśród wszystkich widzów i pozycję lidera w grupie komercyjnej.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność „Dlaczego ja?” po siedmiu i pół tygodniach emisji wynosi 2,12 mln osób, zaś udział kształtuje się na poziomie 23,53 proc. wśród wszystkich widzów i 28,15 proc. w grupie 16-49 lat. Jest to lepszy wynik niż przed rokiem, kiedy produkcję oglądało 1,89 mln widzów, a udział wyniósł 20,15 proc.
Najchętniej oglądanymi odcinkami od początku sezonu jesiennego były te wyemitowane od 18-20 października br. Polsat oglądało wtedy od 2,51 do 2,73 mln widzów, a udział wśród wszystkich widzów sięgnął nawet 25,22 proc.
Polsat w paśmie emisji „Dlaczego ja?” zajmuje drugie miejsce. Pierwsza jest Jedynka z udziałem wynoszącym 25,58 proc., która emituje wówczas „Teleexpress”, „Pogodę” oraz serial „Plebania”. Trzecie miejsce zajmuje natomiast TVN (19,67 proc. udziału), gdzie można zobaczyć „Sędzię Annę Marię Wesołowską” lub „Sąd rodzinny”. Na szarym końcu uplasowała się Dwójka z udziałem wynoszącym 6,3 proc. i programami „Poziom 2.0” i „Jeden z dziesięciu”. Sytuacja wygląda nieco inaczej w grupie komercyjnej, gdzie Polsat jest liderem z udziałem na poziomie 28,15 proc.
„Dlaczego ja?” jest najchętniej oglądane przez kobiety, ludzi po 50.roku życia, mieszkańców wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
Telewizja Polsat w jesiennej ramówce emituje też inny program wzorowany na formule „Dlaczego ja?”. Są to nadawane w weekendy „Pamiętniki z wakacji”, które cieszą się też dużą popularnością (więcej na ten temat).
Widownia „Dlaczego ja?” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
05-09-2011 - 11-09-2011 | 1 973 766 | 23,03% | 25,72% |
12-09-2011 - 18-09-2011 | 1 875 258 | 22,66% | 26,34% |
19-09-2011 - 25-09-2011 | 2 048 148 | 23,30% | 29,07% |
26-09-2011 - 02-10-2011 | 1 885 252 | 23,48% | 27,55% |
03-10-2011 - 09-10-2011 | 2 080 785 | 23,82% | 29,25% |
10-10-2011 - 16-10-2011 | 2 366 305 | 23,48% | 28,63% |
17-10-2011 - 23-10-2011 | 2 443 611 | 24,33% | 28,94% |
24-10-2011 - 25-10-2011 | 2 435 711 | 24,06% | 29,71% |
2 121 155 | 23,53% | 28,15% |
Top 5 odcinków docu-soap
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
20-10-2011 | 2 725 271 | 25,22% |
19-10-2011 | 2 546 851 | 24,88% |
18-10-2011 | 2 505 384 | 26,01% |
12-10-2011 | 2 502 770 | 25,61% |
11-10-2011 | 2 456 829 | 23,17% |
Oglądalność konkurencji w czasie nadawania programu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 | 2 313 028 | 25,58% | 17,51% |
Polsat | 2 121 155 | 23,53% | 28,15% |
TVN | 1 778 779 | 19,67% | 17,04% |
TVP2 | 569 243 | 6,30% | 5,67% |
Profil widowni „Dlaczego ja?”
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 35,06% | 73 |
Kobieta | 64,94% | 125 | |
Wiek | 4-9 | 3,29% | 55 |
10-15 | 5,92% | 87 | |
16 - 19 | 4,18% | 75 | |
20 - 24 | 4,60% | 59 | |
25 - 29 | 6,71% | 75 | |
30 - 34 | 7,84% | 95 | |
35 - 39 | 6,94% | 94 | |
40 - 44 | 6,47% | 101 | |
45 - 49 | 5,61% | 82 | |
50 - 54 | 11,75% | 146 | |
55 - 59 | 9,38% | 121 | |
60+ | 27,30% | 135 | |
Wlk. Miasta | Wieś | 44,21% | 113 |
< 50 tys. | 24,47% | 102 | |
50-100 tys. | 8,73% | 102 | |
100-200 tys. | 8,42% | 104 | |
> 200 tys. | 14,17% | 70 | |
Zawód | Top management | 3,12% | 36 |
Pracownicy średniego szczebla | 10,90% | 73 | |
Pracownicy fizyzni i rolnicy | 21,53% | 108 | |
Emeryci | 35,92% | 140 | |
Inni | 28,54% | 93 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 60,84% | 135 |
Średnie | 24,99% | 85 | |
Wyższe | 4,96% | 39 | |
Inne | 9,21% | 72 |
Dołącz do dyskusji: „Dlaczego ja?” zyskało widzów, przegrywa tylko z TVP 1
:D w sumie się nie dziwie...