„Dobre Rady” wyprzedziły „Świat Kobiety”. „Kobieta i Życie” na czele sprzedaży pism poradnikowych
W maju br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych znalazła się „Kobieta i Życie”. Prawie wszystkie pisma odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Poradnik Domowy”. Zyskała tylko „Olivia”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w maju 2015 roku wyniosła 318 800 egz. W porównaniu do maja 2014 roku zmniejszyła się ona o 13,14 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda), który przed rokiem był trzeci. Jego wynik uplasował się na poziomie 294 115 egz., po spadku o 13,05 proc.
Na ostatnią pozycję podium z drugiej spadł zaś „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 16,42 proc. do 292 856 egz.
Oczko niżej uplasował się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), który odnotował największy spadek, wynoszący 22,27 proc. Sprzedaż ogółem tego tytułu w maju br. wyniosła 219 172 egz.
Jedynym wzrostem sprzedaży pochwalić się mogła „Olivia” (Wydawnictwo Bauer), która awansowała z miejsca ostatniego na przedostatnie. Jej wynik zwiększył się o 1,72 proc. do 139 361 egz.
Wirtualnemedia.pl |
maj |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Kobieta i Życie |
449 938 |
318 800 |
318 800 |
449 930 |
367 029 |
367 029 |
Dobre Rady |
447 045 |
294 115 |
294 115 |
490 000 |
338 274 |
338 274 |
Świat Kobiety |
429 756 |
292 856 |
292 856 |
439 905 |
350 374 |
350 374 |
Poradnik Domowy |
358 677 |
219 172 |
219 172 |
384 070 |
281 981 |
281 981 |
Claudia |
326 027 |
190 782 |
190 782 |
349 806 |
191 147 |
191 147 |
Olivia |
215 911 |
139 361 |
139 361 |
224 940 |
137 009 |
137 009 |
Cała Ty |
218 000 |
120 996 |
120 996 |
327 350 |
149 202 |
149 202 |
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. jedynym wzrostem sprzedaży ogółem, pochwalić się mogła „Claudia” (Grupa Burda) - było to 6,56 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 20,57 proc., również i w tym ujęciu odnotował „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska).
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
|||||
ZKDP |
maj |
kwiecień |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Kobieta i Życie |
449 938 |
318 800 |
318 800 |
459 952 |
353 881 |
353 881 |
Dobre Rady |
447 045 |
294 115 |
294 115 |
452 000 |
316 368 |
316 368 |
Świat Kobiety |
429 756 |
292 856 |
292 856 |
459 848 |
324 434 |
324 434 |
Poradnik Domowy |
358 677 |
219 172 |
219 172 |
378 771 |
275 930 |
275 930 |
Claudia |
326 027 |
190 782 |
190 782 |
312 000 |
179 033 |
179 033 |
Olivia |
215 911 |
139 361 |
139 361 |
224 979 |
144 637 |
144 637 |
Cała Ty |
218 000 |
120 996 |
120 996 |
230 000 |
127 946 |
127 946 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Dobre Rady” wyprzedziły „Świat Kobiety”. „Kobieta i Życie” na czele sprzedaży pism poradnikowych