SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duży operator kablowy stracił 614 tys. abonentów telewizyjnych

Comcast, który w Stanach Zjednoczonych pod marką Xfinity dostarcza usługi płatnej telewizji i szerokopasmowego dostępu do internetu, w I kwartale 2023 roku 614 tys. abonentów telewizyjnych. Dla porównania, w IV kwartale 2022 roku ubytek klientów był mniejszy, bo wyniósł 444 tys.

Telewizor X Class TV operatora kablowego ComcastTelewizor X Class TV operatora kablowego Comcast

Mimo słabej sytuacji na rynku płatnej telewizji w USA, zysk netto Comcast wzrósł o 8 proc. do 3,83 mld dol. z 3,55 mld dol. w analogicznym okresie zeszłego roku. Pozytywny wpływ na wyniki ma m.in. rosnąca sprzedaż usług szybkiego dostępu do internetu. W pierwszych trzech miesiącach 2023 roku, Xfinity pozyskał 253 tys. takich abonentów.

Peacock wciąż przynosi duże straty

Należący do Comcast serwis streamingowy Peacock zwiększył liczbę subskrybentów z 20 do 22 mln, a jego przychody wzrosły do 685 mln euro, czyli o 45 proc. w porównaniu z ostatnim kwartałem 2022 roku. Mimo tego serwis odnotował stratę w wysokości 704 mln dol. Pod koniec zeszłego roku było to 978 mln dol.

- Osiągnęliśmy to wszystko, kontynuując inwestycje w przyszłe inicjatywy rozwojowe. Ponadto, co ważne, odnotowaliśmy solidny wzrost przychodów w naszych dochodowych działach łączności, jednocześnie zwiększając liczbę abonentów Peacock o ponad 60 procent rok do roku - powiedział dyrektor generalny Comcast Brian Roberts.

Problemy dostawców płatnej telewizji w USA

Z raportu Leichtman Research Group wynika, że najwięksi operatorzy płatnej telewizji w Stanach Zjednoczonych stracili w 2022 roku 5,88 mln abonentów. Dla porównania w 2021 roku baza klientów platform cyfrowych i sieci kablowych w USA skurczyła się o 4,70 mln osób.

Wpływ na to ma coraz większa popularność serwisów streamingowych, takich jak Netflix, Amazon Prime Video, HBO Max czy Disney+. W USA oferowanych jest też najwięcej darmowych kanałów z reklamami w streamingu (FAST). Największą popularnością na świecie w tym kraju cieszy się też piractwo IPTV.

Spadki dotykają nie tylko operatorów kablowych, takich jak Comcast, ale również platformy satelitarne. DirectTV ma obecnie 13,1 mln abonentów po utracie 1,5 mln w 2022 roku. W 2015 roku baza klientów tego operatora wynosiła 25,47 mln. Konkurencyjna platforma Dish Network ma obecnie 7,416 mln klientów, co oznacza spadek o 805 tys. W 2009 roku firma posiadała ponad 22 mln abonentów.

W ostatnim czasie spadki liczby abonentów telewizyjnych odnotowały także polskie platformy cyfrowe Polsat Box i Orange. Pierwsza firma miała 113 tys. abonentów indywidualnych mniej niż przed rokiem, a w przypadku Orange liczba ta spadła o 35 tys. Canal+ od czerwca 2020 roku nie aktualizuje danych o liczbie klientów.

Dołącz do dyskusji: Duży operator kablowy stracił 614 tys. abonentów telewizyjnych

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
D
Śmiem twierdzić że Amerykanie olaliby platformy streamingowe gdyby nie były takie tanie w porównaniu z ceną telewizji kablowej. Takie 15 - 20 dolców na Netflixa to tylko 10 procent ceny kablówki.
odpowiedź
User
TV is dead
Ciekawe co po śmierci TV będzie robić taka KRRiT?
odpowiedź
User
Aron
Ciekawe co po śmierci TV będzie robić taka KRRiT?
Zmienią nazwę na KR - Krajową Radę
odpowiedź