Duży spadek sprzedaży „Wprost” i „W Sieci”, „Tygodnik Powszechny” z największym wzrostem w czerwcu
W czerwcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu 2016 roku wyniosła 127 186 egz. Było to o 0,28 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 2,26 proc. do 116 831 egz.
Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu br. względem czerwca ub.r. poszła w dół o 1,07 proc. i wyniosła ona 107 326 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 258 egz., po spadku o 13,77 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 7,01 proc. do 50 141 egz.
Przedostatnią lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 3,01 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu wyniosła 18 740 egz.
Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w czerwcu br. wyniósł 23 462 egz., czyli mniej o 37,02 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Wirtualnemedia.pl | czerwiec | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Gość Niedzielny | 191 881 | 127 186 | 127 186 | 202 369 | 126 828 | 126 828 | 0,28% |
Polityka | 169 721 | 116 831 | 116 831 | 175 505 | 119 541 | 119 533 | -2,26% |
Newsweek Polska | 183 602 | 107 428 | 107 326 | 169 930 | 108 559 | 108 489 | -1,07% |
W Sieci | 147 572 | 70 258 | 70 258 | 148 190 | 81 477 | 81 477 | -13,77% |
Tygodnik Do Rzeczy | 114 025 | 59 066 | 50 141 | 117 553 | 62 848 | 53 923 | -7,01% |
Gazeta Polska | 98 645 | 34 284 | 33 971 | 101 767 | 37 589 | 37 172 | -8,61% |
Wprost | 86 484 | 92 004 | 23 462 | 109 792 | 105 806 | 37 254 | -37,02% |
Tygodnik Powszechny | 39 000 | 18 755 | 18 740 | 38 500 | 18 593 | 18 193 | 3,01% |
Przegląd | 51 000 | 16 386 | 16 386 | 51 000 | 17 213 | 17 213 | -4,80% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 457 146 | 270 883 | 270 883 | 464 686 | 286 564 | 286 564 | -5,47% |
W czerwcu br. w porównaniu do maja br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogła „Polityka”, której wynik zwiększył się tutaj o 4,06 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 4,54 proc., odnotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie).
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | czerwiec | maj | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Gość Niedzielny | 191 881 | 127 186 | 127 186 | 188 539 | 125 189 | 125 189 | 1,60% |
Polityka | 169 721 | 116 831 | 116 831 | 166 248 | 112 271 | 112 271 | 4,06% |
Newsweek Polska | 183 602 | 107 428 | 107 326 | 163 552 | 109 381 | 109 279 | -1,79% |
W Sieci | 147 572 | 70 258 | 70 258 | 147 792 | 70 015 | 70 015 | 0,35% |
Tygodnik Do Rzeczy | 114 025 | 59 066 | 50 141 | 113 976 | 61 434 | 52 509 | -4,51% |
Gazeta Polska | 98 645 | 34 284 | 33 971 | 98 889 | 35 897 | 35 587 | -4,54% |
Wprost | 86 484 | 92 004 | 23 462 | 90 500 | 91 949 | 23 407 | 0,23% |
Tygodnik Powszechny | 39 000 | 18 755 | 18 740 | 40 100 | 19 313 | 19 059 | -1,67% |
Przegląd | 51 000 | 16 386 | 16 386 | 51 000 | 16 680 | 16 680 | -1,76% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 457 146 | 270 883 | 270 883 | 455 699 | 282 727 | 282 727 | -4,19% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Duży spadek sprzedaży „Wprost” i „W Sieci”, „Tygodnik Powszechny” z największym wzrostem w czerwcu