„Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań. „Puls Biznesu” wyprzedził „Gazetę Wyborczą”
Liderem sprzedaży wydań elektronicznych gazet codziennych w październiku 2013 roku był „Dziennik Gazeta Prawna”. Największy wzrost zanotował „Przegląd Sportowy”, z kolei najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.
W październiku 2013 roku „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 247 egz. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej tytuł ten zyskał 20,01 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce należało do „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) ze średnim wynikiem na poziomie 8 738 egz., czyli o 88,32 proc. większym niż rok wcześniej.
>>> „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 19,26 proc. do 2 303 egz.
Natomiast na czwartą lokatę spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 855 egz., po spadku o 7,53 proc.
Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 236,45 proc. zanotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu szóstym z wynikiem 360 egz. Rok wcześniej dziennik ten był siódmy.
Z kolei największy spadek odnotowała „Gazeta Polska Codziennie”, która spadła z miejsca piątego na siódme. Sprzedaż e-wydań tego tytułu zmniejszyła się bowiem o 17,35 proc. do 324 egz.
W październiku 2013 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była nim „Gazeta Wyborcza”, której wynik wyniósł 1 097 egz. (w porównaniu do października 2012 roku się nie zmienił).
Natomiast największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym aż 25,20 proc., pochwalić się mógł „Parkiet”.
ZKDP | październik | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż mutacji cyfrowych | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż mutacji cyfrowych | Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna | 9 247 | 0 | 49 439 | 7 705 | 0 | 52 806 |
Rzeczpospolita | 8 738 | 0 | 62 785 | 4 640 | 0 | 74 775 |
Puls Biznesu | 2 303 | 0 | 11 488 | 1 931 | 0 | 12 266 |
Gazeta Wyborcza | 1 855 | 1 097 | 184 019 | 2 006 | 1 097 | 219 065 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 1123 | 0 | 4 456 | 354 | 0 | 4 058 |
Przegląd Sportowy | 360 | 0 | 36 586 | 107 | 0 | 40 297 |
Gazeta Polska Codziennie | 324 | 0 | 23 050 | 392 | 0 | 30 794 |
Fakt Gazeta Codzienna | 217 | 0 | 324 260 | 83 | 0 | 349 231 |
Super Express | 0 | 0 | 155 028 | 0 | 0 | 154 478 |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań. „Puls Biznesu” wyprzedził „Gazetę Wyborczą”