Dziennikarze tłumaczą „jak to powiedzieć” w akcji Press Club Polska (wideo)
Press Club Polska wspólnie z Narodowym Centrum Kultury prowadzi kampanię pod hasłem „Jak to powiedzieć” promującą poprawność językową w mediach i debacie publicznej. Na potrzeby akcji nagrano kilkanaście klipów ze znanymi dziennikarzami.
Dziennikarze w klipach opowiadają o najczęstszych błędach językowych oraz podają poprawne formy. Każdy spot opatrzony jest komentarzem językoznawczyni - doc. dr Grażyny Majkowskiej z Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
W klipach występują m.in. Arleta Zalewska (TVN24), Anna Józefowicz (Radio ZET), Jacek Cholewiński (TVP Info), Jerzy Modlinger („Teleexpress” TVP1), Bogdan Ulka (TVP), Dariusz Bohatkiewicz („Panorama” TVP2), Sławomir Drygalski (Radio Mazowsze), a także rzecznik NIK Paweł Biedziak.
- „Jak to powiedzieć” powstało z poczucia odpowiedzialności. Dla wielu odbiorców to, co usłyszą w telewizji czy radiu, albo przeczytają w gazecie lub portalu, jest wyznacznikiem językowej poprawności. Tymczasem dziennikarze i inni uczestnicy debaty publicznej także popełniają błędy, a wielokrotnie je powtarzając, utrwalają zły nawyk u siebie i odbiorców. Dlatego z pomocą koleżanek i kolegów z różnych mediów, pod życzliwym i czujnym okiem językoznawczyni zebraliśmy te błędy, które najczęściej pojawiają się na antenach i łamach, by rozprawić się z nimi - tłumaczy Jarosław Włodarczyk, koordynator kampanii.
Akcja jest prowadzona w internecie: obejmuje serwis jaktopowiedziec.pl i działania na portalach społecznościowych (głównie Facebooku i YouTubie).
Kampanię realizuje Press Club Polska we współpracy z Narodowym Centrum Kultury.
Dołącz do dyskusji: Dziennikarze tłumaczą „jak to powiedzieć” w akcji Press Club Polska (wideo)