Dzienniki tracą czytelników. Najmocniej „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”
„Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” to dzienniki, których sprzedaż ogółem w marcu br. spadła najbardziej. Na plusie trzeci miesiąc tego roku zakończył jedynie niszowy „Parkiet” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Najpopularniejszym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu 2014 roku wyniosła 342 614 egz., co w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej oznacza spadek wynoszący 3,54 proc. - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Druga pozycja należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w analizowanym okresie sprzedawało się średnio w liczbie 171 876 egz., po spadku o 20,84 proc.
Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego wynik w marcu br. zmniejszył się o 5,01 proc. do 152 452 egz.
Oczko niżej znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 9,94 proc. i wyniosła 56 174 egz.
Największy spadek, wynoszący 27,05 proc., zanotowała zajmująca siódme miejsce „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średni sprzedażowy wynik w badanym miesiącu wyniósł 20 630 egz.
Natomiast jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 15,27 proc. do 4 408 egz. Tytuł znalazł się jednak na ostatniej pozycji.
1 2
Dołącz do dyskusji: Dzienniki tracą czytelników. Najmocniej „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”