eBay wybrał MediaCom do obsługi globalnego budżetu mediowego
Należący do GroupM i holdingu reklamowego WPP dom mediowy MediaCom wygrał przetarg na globalną obsługę mediową amerykańskiej firmy e-commerce eBay. Budżet szacowany jest na 250 mln dolarów rocznie.
eBay rozpoczął przetarg na obsługę mediową w czerwcu br. Jego celem było skonsolidowanie globalnego budżetu mediowego w jednej agencji.
Postępowanie miało jednak charakter zamknięty – rywalizowały w nim dotychczas współpracujące z serwisem agencje mediowe – MediaCom (WPP) i Blue449 (Publicis Groupe). Pierwsza agencja zajmowała się obsługą w Europie i Australii, a druga – w Ameryce Północnej.
Rzecznik firmy tłumaczył, że konsolidacja partnerów agencyjnych ma pozwolić firmie na usprawnienie jej podejścia marketingowego na całym świecie.
W wyniku rozstrzygnięcia, planowaniem i zakupem mediów dla eBay na całym świecie będzie teraz zajmować się MediaCom.
Z informacji Adweek wynika, że rozstrzygnięcie to nie obejmie Azji, bo eBay ma tam kilka różnych marek i stosuje inne – niż na pozostałych rynkach -podejście marketingowe. - Regionalne zespoły marketingowe eBay współpracują ze sobą bliżej niż kiedykolwiek, a konsolidacja naszego biznesu medialnego pomoże nam działać szybciej i sprawniej jako organizacji globalnej - powiedział rzecznik eBay cytowany w wydanym przez firmę oświadczeniu.
W kwietniu AgencySpy poinformował, że eBay prowadzi rozmowy z McCann Worldgroup w USA w związku z planowanymi zmianami w zakresie globalnej obsługi reklamowej.
Agencja 72andSunny jest wiodącym partnerem kreatywnym eBay, a McCann od ponad roku jest agencją reklamową serwisu w regionie EMEA.
Według globalnej firmy ComVergence, Ebay wydaje rocznie około 250 mln dolarów na reklamę na całym świecie. Większość tej kwoty obejmuje Stany Zjednoczone.
Zakończony właśnie przegląd mediowy jest wynikiem globalnej restrukturyzacji organizacji marketingowej eBay.com. Od lutego br. regionalne zespoły marketingowe firmy na całym świecie ściślej niż dotychczas ze sobą współpracują, m.in. po to, by usprawnić i przyspieszyć podejmowanie decyzji i realizację projektów.
Firma zmierza do ponownego zdefiniowania swojej działalności oraz strategii marketingowej, ponieważ wzrost gospodarczy w świecie e-commerce jest coraz bardziej zdominowany przez Amazon. Akcjonariusze eBaya naciskają, by serwis bardziej odróżniał się od swojego głównego konkurenta. Najnowsza inicjatywa eBay polega na współpracy z Facebookiem nad nowym projektem kryptowaluty o nazwie Libra.
eBay nie ogłosił publicznie znaczących zmian dotyczących obsługi reklamowej. W styczniu firma po niespełna roku współpracy z agencją reklamowa VCCP ogłosiła przetarg na obsługę reklamową w Europie. Po dwóch miesiącach zdecydowała się na wybór agencji Craft należącej do sieci McCann.
Dołącz do dyskusji: eBay wybrał MediaCom do obsługi globalnego budżetu mediowego