Ekstraklasa będzie korzystała z platformy Content Arena przy sprzedaży praw mediowych
Ekstraklasa rozpoczęła współpracę z Content Arena, dostawcą oprogramowania, które ma ułatwić obrót sportowymi prawami mediowymi. Dzięki temu ma zyskać nowe narzędzie do promocji i komercjalizacji rozgrywek i szerszy dostęp do zagranicznego rynku sprzedaży praw mediowych.
Oprócz roli globalnego cyfrowego kanału sprzedaży praw mediowych, Content Arena Manager jest narzędziem, które umożliwia przeprowadzenie pełnego procesu sprzedaży praw i ma na celu go uprościć poprzez m.in. skrócenie czasu transakcji.
Oferuje m.in. dostęp do listy praw w zależności od wybranych przez kupca parametrów, np. okresu licencji, zakresu praw, terytoriów, na których są dostępne. Pozwala również na częściową lub pełną automatyzację procesu prawnego.
- Jak pokazuje doświadczenie, naszą ligą interesują się kibice z rożnych krajów. Cały czas szukamy więc możliwości zaistnienia na nowych rynkach. Chcemy przy tym jeszcze bardziej ułatwić zagranicznym nabywcom praw mediowych dostęp do transmisji rozgrywek Ekstraklasy i współpracy z nami. Content Arena to innowacyjna platforma, która szybko się rozwija i pozyskuje kolejnych partnerów – zarówno po stronie sprzedających, jak i kupujących. Obecność na niej wpisuje się w naszą strategię zwiększania zasięgu i dostępności rozgrywek w coraz większej liczbie krajów także za pośrednictwem zewnętrznych partnerów - komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA.
Z Content Arena współpracują m.in. Bundesliga, włoska liga koszykarska Lega Basket Serie A, agencja Stats Perform, Europejska Federacja Piłki Ręcznej czy SNTV.
Firma została założona przez Erika Lorenza i Saschę Kojica, menedżerów działających wcześniej na rynku sportowych praw mediowych w imieniu np. Bundesligi, Sportradar, Discovery, DAZN, M&P Silva i innych.
Główne rozwiązanie IT - Content Arena Manager - to zestaw narzędzi usprawniających i optymalizujących procesy handlowe oraz prawne w ramach sprzedaży praw. Z rozwiązań platformy korzysta ponad 1000 podmiotów z 75 krajów.
Dołącz do dyskusji: Ekstraklasa będzie korzystała z platformy Content Arena przy sprzedaży praw mediowych