Eleven Sports Network: wpływy wzrosły o 10 proc., zysk trzykrotnie
W zeszłym roku finansowym Eleven Sports Network, należący do grupy Cyfrowy Polsat, osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 10 proc. do 193,78 mln zł, a zysk netto nadawcy poszedł w górę z 14,65 do 46,02 mln zł.
Przychody krajowe Eleven Sports Network zwiększyły się ze 170,53 mln zł w roku finansowym od lipca 2019 do czerwca 2020 roku do 186,41 mln zł rok później, a te z zagranicy - z 5,65 do 7,36 mln zł.
Wpływy od innych firm z grupy Cyfrowy Polsat w zeszłym roku finansowym sięgnęły 40,89 mln zł, wobec 37,81 mln zł przed rokiem.
W sprawozdaniu nie wskazano, ile wyniosły przychody Eleven Sports Network ze sprzedaży czasu reklamowego w czterech kanałach należących do nadawcy, a ile z dystrybucji tych stacji (m.in. u operatorów satelitarnych, kablowych i na platformach OTT).
Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. Eleven Sport 1 miał 0,139 proc. udziału w rynku oglądalności, a Eleven Sport 2 - 0,033 proc., wobec odpowiednio 0,143 i 0,027 proc. rok wcześniej.
W stacjach transmitowane są m.in. mecze piłkarskiej ligi hiszpańskiej, francuskiej (część meczów obu rozgrywek pokazuje Canal+ Polska, transmisje z ligi francuskiej nadawcy wspólnie kupili w listopadzie 2020 roku), żużlowej PGE Ekstraligi (na mocy sublicencji od Canal+ Polska) oraz wyścigi Formuły 1.
W połowie ub.r. nadawca stracił na rzecz Viaplay transmisje meczów niemieckiej ligi piłkarskiej, a z początkiem 2023 platforma będzie pokazywała wyścigi Formuły 1. Natomiast Eleven Sports właśnie pozyskał prawa do pokazywania piłkarskiej ligi belgijskiej.
Koszty Eleven Sports tylko 1 proc. w górę, 46 mln zł zysku netto
Wydatki operacyjne nadawcy zwiększyły się ze 150,31 do 151,76 mln zł, czyli o 1 proc. Zdecydowana większość to koszty amortyzacji (zmalały ze 122,7 do 121,62 mln zł), czyli głównie utraty wartości kupowanych praw sportowych w miarę ich eksploatacji.
Nakłady na usługi obce wzrosły z 21,35 do 24,49 mln zł, a na wynagrodzenia zmalały z 5,05 do 4,67 mln zł. Jesienią ub.r. wiceprezesem spółki został Piotr Pykel, wicedyrektor pionu sportowego Telewizji Polsat.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wpływy finansowe Eleven Sports Network poszły w górę ze 108,6 tys. zł do 3,65 mln zł, a koszty finansowe zmalały z 10,89 mln zł do 374,8 tys. zł. W sprawozdaniu firma zaznaczyła, że jej działalność jest narażona na ryzyko związane ze zmiennością kursów walutowych, ponieważ za większość zakupów płaci w euro, a większość przychodów osiąga w złotych, ponadto część pożyczek zaciąga w euro (większość pożyczek w tej walucie spłaciła w 2020 roku).
Zysk sprzedażowy nadawcy poszedł w górę z 25,87 do 42,02 mln zł, zysk operacyjny - z 25,22 do 42,19 mln zł, a zysk netto - z 14,65 do 46,02 mln zł.
Od wiosny 2019 roku prawie 100 proc. udziałów firmy ma Telewizja Polsat. Nie podjęła jeszcze decyzji o rozdysponowaniu jej zysku netto z zeszłego roku finansowego.
W czwartym kwartale minionego roku kalendarzowego przychody segmentu mediowego grupy Cyfrowy Polsat, obejmującego głównie Telewizję Polsat, Eleven Sports i Interię, zwiększyły się o 5 proc. do 687 mln zł. Wpływy z reklam i sponsoringu telewizyjnego wzrosły o 1,6 proc. do 402 mln zł.
Natomiast cała grupa Cyfrowy Polsat w czwartym kwartale ub.r. zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 0,5 proc. do 3,265 mld zł i zysku netto z 333,7 do 326,7 mln zł. W całym roku dzięki sprzedaży Polkomtel Infrastruktury osiągnęła rekordowe 4,414 mld zł zysku netto. Na koniec ub.r. firma miała 6,12 mln klientów abonamentowych, płacili średnio ok. 5 proc. więcej niż przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Eleven Sports Network: wpływy wzrosły o 10 proc., zysk trzykrotnie