SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Eska.pl przed PolskieRadio.pl i RMF24.pl na czele serwisów radiowych, mocno w górę RadioZET.pl (TOP15)

Wśród serwisów stacji i nadawców radiowych najwięcej użytkowników i odsłon mają Eska.pl, PolskieRadio.pl i RMF24.pl, a na najdłużej internautów przyciągają RMFon.pl i Open.fm. W ciągu roku bardzo duży wzrost odwiedzalności zanotowało RadioZET.pl.

W maju br. Eskę.pl (ZPR Media) odwiedziło 2,45 mln użytkowników (czyli 9,85 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 15,92 mln odsłon (w tym 4,84 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał ze strony średnio przez 35 minut i 19 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis jest wyraźnym liderem pod względem liczby użytkowników - wyprzedził PolskieRadio.pl o 744,3 tys., a RMF24.pl (Grupa RMF) i RadioZET.pl (Eurozet) o ponad milion. Natomiast najwięcej odsłon zanotował RMF24.pl - 16,49 mln, o 567,4 tys. więcej niż Eska.pl i o 1,19 mln więcej niż PolskieRadio.pl.

Z kolei zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania osiągają serwisy pełniące funkcję playerów radiowych: pozwalające słuchać różnych stacji i nagrań audycji (co internauci najczęściej robią w tle innych aktywności w internecie), natomiast niezawierające wielu tekstów czy innych treści. I tak z RMFon.pl (Grupa RMF) przeciętny użytkownik korzystał w maju przez 25 godzin i 43:39 minuty, a z Open.fm (pod koniec maja razem z PolskąStacją.pl przejęty od Grupy Allegro przez Grupę Wirtualna Polska) - 15 godzin i 48:05 minuty. EskaGO.pl (ZPR Media) zanotowała 7 godzin i 19:03 minuty średniego czasu, a Tuba.pl (Grupa Gazeta.pl) - 4 godziny i 13:35 minut.

Z drugiej strony w rankingu znalazło się kilka serwisów o profilu informacyjnym, na czele z RMF24.pl z 1,35 mln użytkowników i 16,49 mln odsłon i TOKFM.pl (Grupa Gazeta.pl) z 970,2 tys. użytkowników i 7,95 mln odsłon. W połowie lipca do tej grupy dołączyła Eskainfo.pl z wiadomościami lokalnymi.

Polskie Radio materiały ze wszystkich swoich anten udostępnia w jednym serwisie, natomiast nadawcy komercyjni mają po kilka serwisów dotyczących różnych rozgłośni i typów treści. W zestawieniu są cztery strony Grupy RMF (RMF24.pl, RMF.FM, RMFon.pl, RMFmaxxx.pl), dwie Eurozetu (RadioZET.pl i Antyradio.pl), dwie Grupy Radiowej Agory, wchodzące w skład Grupy Gazeta.pl (TOKFM.pl i Tuba.pl) oraz trzy Grupy Radiowej Time należącej do ZPR Media (Eska.pl, EskaGO.pl, EskaRock.pl).

TOP15 serwisów stacji i nadawców radiowych w maju 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

eska.pl

2 449 442

15 925 826

4 838 054

00:35:19

9,85%

polskieradio.pl

1 705 162

15 304 112

2 603 419

00:08:55

6,86%

rmf24.pl

1 347 316

16 493 276

6 346 736

00:07:42

5,42%

radiozet.pl

1 236 134

9 557 359

1 830 684

03:39:14

4,97%

tokfm.pl

970 216

7 947 631

1 463 330

00:10:34

3,90%

rmf.fm

878 656

5 823 905

1 118 272

00:15:00

3,54%

rmfon.pl

718 811

9 500 785

296 398

25:43:39

2,89%

eskago.pl

637 057

4 309 885

403 957

07:19:03

2,56%

tuba.pl

543 855

4 426 231

149 577

04:13:35

2,19%

open.fm

530 015

12 951 828

33 562

15:48:05

2,13%

rmfmaxxx.pl

388 804

2 964 859

473 443

00:05:46

1,56%

eskarock.pl

297 428

909 084

247 137

00:09:44

1,20%

polskastacja.pl

268 548

2 262 406

6 926

00:03:38

1,08%

antyradio.pl

227 881

2 063 151

360 580

03:38:39

0,92%

radiomaryja.pl

172 975

-

-

-

0,70%


W skali roku zasięg Eski.pl zmalał o 18,3 proc. - z 12,06 proc. do 9,85 proc., a liczba jego użytkowników o 6,2 proc. - z 2,61 mln do 2,45 mln. Natomiast liczba odsłon serwisu zmniejszyła się o 4 mln, czyli 20 proc.

Od wyników Megapanelu z maja to zasięg jest zdecydowanie bardziej miarodajnym wskaźnikiem zmian odwiedzalności niż liczba użytkowników, ponieważ statystyki z tego miesiąca po raz pierwszy oparto na zaktualizowanych danych z NetTracka o ogólnej liczbie polskich internautów, która zwiększyła się z 21,66 mln do 24,85 mln. W konsekwencji wszystkie serwisy z miesiąca na miesiąc zanotowały wzrosty liczby użytkowników o kilkanaście procent (zobacz szczegóły). Przełożyło się to też na zmiany średniego czasu korzystania przez użytkownika.

W praktyce oznacza to, że procentowo większy jest wzrost liczby użytkowników niż zasięgu, a w przypadku spadku - wyraźniejszy spadek zasięgu niż liczby użytkowników. Przykładowo Polskieradio.pl zyskało 537,6 proc. użytkowników (26 proc. w górę), a jego zasięg zwiększył się o 27,2 proc. (z 5,39 proc. do 6,86 proc.), natomiast Eskarock.pl straciła 61,3 tys. użytkowników (17,1 proc. w dół) przy spadku zasięgu o 27,7 proc. Kilka serwisów (RMFon.pl, EskaGO.pl i RMFmaxxx.pl) mimo niewielkich wzrostów liczby użytkowników zanotowało spadki zasięgu.

Bardzo dużo zyskało w skali roku RadioZET.pl. Liczba użytkowników wzrosła o 732,3 tys. (czyli o 145,4 proc.), zasięg - z 2,33 proc. do 4,97 proc. (czyli o 113,3 proc.), a liczba odsłon - o 3,74 mln (64,3 proc. w górę). Polskieradio.pl przy podanym wyżej wzroście zasięgu zanotowało o 2,37 mln odsłon więcej niż przed rokiem (18,3 proc. w górę), a RMF24.pl przy niewielkim wzroście zasięgu (o 3,2 proc.) miało o 6,3 mln odsłon więcej (61,8 proc. w górę), a Open.fm przy zasięgu o 8,1 proc. wyższym - prawie trzy razy więcej odsłon (wzrost z 4,4 mln do 12,95 mln).

Z kolei RMFon.pl zanotowała spadek zasięgu o 3 proc. (z 2,98 proc. do 2,89 proc.) i liczby odsłon o milion (to 9,5 proc. w dół). EskaGO.pl straciła 8,9 proc. zasięgu (spadek z 2,81 proc. do 2,56 proc.) i 1,79 mln odsłon (29,4 proc. w dół), a PolskaStacja.pl - 28 proc. zasięgu i 1,12 mln odsłon (33,1 proc. w dół).

Dołącz do dyskusji: Eska.pl przed PolskieRadio.pl i RMF24.pl na czele serwisów radiowych, mocno w górę RadioZET.pl (TOP15)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mradar
polskieradio ma bardzo dobre serwisy w internecie, fajnie,że juz czesc audycji udostepni ado odsłuchu po wyemitowaniu jak np w Trojce program alternatywny czy PS.
Ciekawe czy regionalne serwisy polskiego radia jak np radia wroclaw kultura tez wliczaja sie "pod parasol" polskiego radia?
0 0
odpowiedź
User
Expert
Dobrze, ze Zetce udaje sie w internecie bo w eterze beznadzieja...
0 0
odpowiedź
User
MZ
Radio Wrocław Kultura to antena Radia Wrocław, która z dużym radiem raczej nie ma wiele wspólnego. To oddzielna spółka :)

polskieradio ma bardzo dobre serwisy w internecie, fajnie,że juz czesc audycji udostepni ado odsłuchu po wyemitowaniu jak np w Trojce program alternatywny czy PS.
Ciekawe czy regionalne serwisy polskiego radia jak np radia wroclaw kultura tez wliczaja sie "pod parasol" polskiego radia?
0 0
odpowiedź