Facebook zapewnia, że nie umiera. Przywraca Messengera do aplikacji mobilnej
Komunikator Messenger znów będzie dostępny w aplikacji mobilnej Facebooka, z której zniknął w 2014 roku. Na razie opcja jest testowana. Facebook chwali się, że dziennie ma 2 mld użytkowników.
Na firmowym blogu Facebooka podano, że już w ub.r. w na niektórych grupach testowo pojawił się komunikator do rozmów z wieloma osobami. Liczba korzystających z niego użytkowników zwiększyła się w grudniu o 50 proc.
Teraz Facebook włączył komunikator niektórym internautów w aplikacji mobilnej. Zapowiada, że testy będą miały coraz większy zasięg, dalszych szczegółów nie podaje.
- Ostatecznie chcemy, żeby ludzie mogli łatwo i wygodnie komunikować się i dzielić treściami zarówno w aplikacji Messeengera, jak też bezpośrednio na Facebooku - zapowiedziano.
Messenger is returning to the Facebook app 💬
— Matt Navarra (@MattNavarra) March 9, 2023
This is what it looks like: pic.twitter.com/wGXYik3Csl
To zwrot o 180 stopni. W 2014 roku Messenger został wycofany z aplikacji mobilnej Facebooka, a Mark Zuckerberg podkreślał, że w osobnej aplikacji korzysta się z niego lepiej.
Komunikator w ramach swojej aplikacji mobilnej ma TikTok, który dla Facebooka staje się głównym konkurentem, zwłaszcza wśród młodszych internautów.
„Facebook nie umiera”
We wpisie podano, że na Facebooku, Instagramie, Messengerze i WhatsAppie codziennie wysyłanych jest ponad 140 mld wiadomości. Na Instagramie w prawie miliardzie wiadomości każdego dnia są linki do Rolek, takie linki są też coraz częściej przesyłane na Facebooku.
- Wbrew doniesieniom Facebook nie jest martwy ani nie umiera, ale tak naprawdę żyje i świetnie prosperuje z 2 mld użytkowników aktywnych codziennie - podkreślono.
Ten pułap odwiedzalności Facebook osiągnął już w czwartym kwartale ub.r., rok wcześniej miał każdego dnia 1,93 mld użytkowników, a przed dwoma laty 1,84 mld. W ciągu dwóch lat platforma zyskała przede wszystkim w Azji i regionie Pacyfiku (wzrost z 744 do 854 mln internautów) oraz Afryce i Ameryce Łacińskiej (z 598 do 643 mln). W USA i Kanadzie liczba użytkowników zwiększyła się jedynie ze 195 do 199 mln, a w Europie zmalała z 308 do 304 mln.
W czwartym kwartale przychody Meta Platforms zmniejszyły się o 4 proc. do 32,16 mld dolarów, m.in. wskutek spadku wpływów reklamowych w Europie o 1,27 mld dolarów, a zysk netto zmalał z 10,28 do 4,65 mld dolarów. Pion obejmujący zestawy do wirtualnej rzeczywistości i metawersum zanotował rekordowe 4,3 mld dolarów straty operacyjnej.
Mark Zuckerberg ogłosił w styczniu, że hasłem na 2023 dla kierownictwa koncernu jest „Rok efektywności”. - Jesteśmy skupieni, żeby stać się silniejszą i bardziej elastyczną organizacją - podkreślił. - Pracujemy nad spłaszczeniem naszej struktury i usunięciem niektórych warstw średniego szczebla zarządzania, żeby podejmować decyzje szybciej, a także nad wdrażaniem narzędzi AI, tak żeby nasi specjaliści byli bardziej produktywni - wyliczył.
Dołącz do dyskusji: Facebook zapewnia, że nie umiera. Przywraca Messengera do aplikacji mobilnej