Facebook będzie skuteczniej zwalczał reklamowych oszustów stosujących „maskowanie”
Facebook zapowiedział uszczelnienie systemu chroniącego użytkowników przed stosowanym przez nieuczciwych reklamodawców mechanizmem „maskowania”. Lepszą ochronę przed tą metodą oszukiwania internautów i samego Facebooka ma zapewnić liczniejszy zespół kontrolerów oraz technologia sztucznej inteligencji.
O swoich planach związanych z walką z reklamowymi oszustwami w serwisie Facebook poinformował na stronie internetowej i przy okazji wyjaśnił jakiemu dokładnie zjawisku zamierza skuteczniej stawić czoła.
Chodzi o tak zwane „maskowanie”. Na Facebooku działają użytkownicy bądź firmy które zamieszczają reklamy przenoszące użytkownika na zewnętrzne strony naruszające Standardy Społeczności Facebooka - często są to witryny oferujące nielegalne treści.
Zazwyczaj takie postępowanie jest werryfikowane przez specjalny zespół Facebooka i w efekcie dostęp do wspomnianych stron zostaje zablokowany, a sama reklama usunięta.
Aby tego uniknąć reklamowi oszuści stosują taktykę „maskowania”. Jej użycie skutkuje tym, że zespół kontrolny Facebooka po kliknięciu na reklamę widzi normalną, spełniającą standardy stronę internetową, jednak kiedy klikną na nią użytkownicy zostają przeniesieni do zabronionych regulaminem treści.
Teraz Facebook ujawnił że stworzył system oparty na technologii sztucznej inteligencji, który ma zapewnić skuteczniejsze niż dotąd wykrywanie „maskowania”. Platformę AI będzie dodatkowo wspierać bardziej rozbudowany zespół kontrolerów weryfikujących reklamy zamieszczane na Facebooku. W swoim komunikacie serwis zapowiada zdecydowanie że reklamodawcy, którzy zostaną zidentyfikowani jako stosujący niedozwolony mechanizm będę usuwani z platformy.
Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2017 roku 9,32 mld dol., firma zanotowała zysk netto w wysokości 3,89 mld dol., a liczba użytkowników przekroczyła 2 mln.
Dołącz do dyskusji: Facebook będzie skuteczniej zwalczał reklamowych oszustów stosujących „maskowanie”