Facebook chce konkurować z YouTube, wpuści na platformę Watch prywatnych twórców wideo
Facebook prowadzi rozmowy zmierzające do udostępnienia platformy Watch prywatnym twórcom treści wideo. Serwis zamierza dzielić się z autorami materiałów przychodami reklamowymi, zwiększyć zaangażowanie widzów i konkurować z YouTube.
Nieoficjalne informacje na temat planów Facebooka dotyczących platformy Watch dostarczyła stacja CNBC opierając się na własnych anonimowych źródłach.
Platforma Watch została uruchomiona przez Facebook w sierpniu ub.r. Znajdują się na niej oryginalne treści wideo przygotowane specjalnie dla Facebooka przez zewnętrznych wydawców i producentów. W ofercie Watch są materiały pochodzące m.in. od National Geographic, Hearsta, Tastemade oraz Business Insidera.
Teraz Facebook zamierza poszerzyć źródła pozyskiwania treści publikowanych na Watch. Serwis chce do tego zaangażować oprócz wydawców także prywatnych twórców materiałów wideo, którzy będą mogli zamieszczać na Watch przygotowane przez siebie produkcje.
Jak podaje CNBC autorzy filmów publikowanych na Watch mieliby otrzymywać część przychodów pochodzących z reklam zamieszczanych w towarzystwie publikowanych treści.
Obecnie Facebook płaci zewnętrznym producentom od 10 do 500 tys. dol. za jeden odcinek przygotowywanych przez nich programów. Według obserwatorów rynku rozpoczęcie współpracy z prywatnymi twórcami ma z jednej strony zwiększyć ofertę Watch i zaangażowanie odbiorców na platformie, z drugiej zaś stworzyć konkurencję dla YouTube, który od lat działa w modelu dzielenia się przychodami z wybranymi twórcami treści.
W 2017 r. Facebook zanotował 40,65 mld dol. przychodu, co oznacza wzrost o 47 proc. wobec roku 2016 (27,64 mld dol.). Zysk netto wzrósł z 10,22 do 15,93 mld dol. (+56 proc.).
Dołącz do dyskusji: Facebook chce konkurować z YouTube, wpuści na platformę Watch prywatnych twórców wideo
Raczej musi, mając na uwadze, że duże korporacje medialne przestały w dawaniu treści fejsowi widzieć korzyści dla siebie.