Facebook ulepsza reklamy dla serwisów VoD. Mogą dodawać nowe tytuły do bieżących kampanii
Facebook wprowadza dla swoich partnerów z segmentu VoD nowy format reklamowy o nazwie Dynamic Ads for Streaming. Rozwiązanie pozwala reklamodawcom na bieżące dodawanie do prowadzonych już kampanii nowych tytułów dobranych do odbiorców na podstawie ich zainteresowań.
Podstawą rozwoju Facebooka są od wielu lat przychody reklamowe, które z roku na rok rosną. Świadczy o tym m.in. fakt, że w czwartym kwartale 2020 r. wpływy reklamowe Facebooka wzrosły o 31 proc. do kwoty przekraczającej 27 mld dol.
Czytaj także: Zmiany w Facebooku. Użytkownicy zdecydują o prawach do komentarzy i kształcie Aktualności
Nowy format reklamowy
Coraz ważniejszą grupą reklamodawców na Facebooku są platformy VoD, które za pośrednictwem serwisu promują swoją ofertę i nowości.
Obecnie mechanizm reklamowy FB dla firm streamingowych funkcjonuje tak, że do promowania każdego nowego tytułu w ofercie serwisu jest konieczne stworzenie nowej, dedykowanej do tego reklamy.
Teraz Facebook zapowiedział, że jego partnerzy z segmentu VoD będą mogli korzystać z formatu o nazwie Dynamic Ads for Streaming ułatwiającego promocję.
Dzięki niemu użytkownik Facebooka może łatwo przeglądać z poziomu reklamy filmy i programy oferowane przez reklamodawcę i dopasowane do niego pod względem zainteresowań. Wcześniej konieczne było reklamowanie każdego tytułu osobno, teraz możliwe będzie po prostu dodanie kolejnych tytułów do kampanii, a algorytm ma sam dopasować go do właściwego odbiorcy na podstawie analizy jego zachowań w serwisie.
- Nasi partnerzy w segmencie streamingu wideo w ostatnim czasie dynamicznie rozbudowują swoją ofertę, i chcemy ułatwić im promowanie nowych i interesujących pozycji w ich bibliotekach – wyjaśnia w komunikacie James Smith, head of Entertainment, Enterprise w Facebooku. - Korzystając z Dynamic Ads for Streaming reklamodawcy nie muszą tworzyć nowych, oddzielnych kampanii dla pojedynczych tytułów. Wystarczy, że dodadzą nową pozycję do prowadzonych już działań, a algorytm Facebooka zasugeruje odbiorcy odpowiedni tytuł na podstawie jego zainteresowań i preferencji w sieci.
Czytaj także: Wyciekły dane ponad 530 mln użytkowników Facebooka
Dołącz do dyskusji: Facebook ulepsza reklamy dla serwisów VoD. Mogą dodawać nowe tytuły do bieżących kampanii