SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook: nowe narzędzia dla administratorów grup

Podczas konferencji Facebook Communities Summit serwis Marka Zuckerberga zaprezentował wiele nowych narzędzi dla administratorów grup. Umożliwią one m.in. łatwiejsze dostosowywanie wyglądu grupy, prowadzenie zbiórek pieniędzy, a także tworzenie podgrup, w tym opartych na płatnej subskrypcji.

Nowe narzędzia mają ułatwić administratorom dostosowywanie wyglądu grupy, tak by wyróżniała się ona od innych. Teraz będzie można szybko zmieniać kolory, tła poszczególnych postów czy czcionki, a także wybierać jakich emoji mogą używać członkowie grupy.

Do dyspozycji będą różne, gotowe zestawy formatów postów, odznak i narzędzi, które administratorzy będą mogli włączyć jednym kliknięciem. Będą oni mogli proponować członkom grupy formaty do publikacji postów - pojawią się one w nowym przycisku służącym do publikowania, stale dostępnym podczas przeglądania grupy, dzięki czemu nie trzeba będzie wracać na górę strony.

Zarządzający będą mogli też stworzyć wiadomość powitalną zawierającą zasady panujące w danej grupie. Taka wiadomość automatycznie wyświetli się nowym członkom.

Sami członkowie grup zyskają z kolei możliwość nagradzania wartościowych według nich treści, które w następstwie będą bardziej widoczne dla innych członków.

Facebook testuje obecnie w grupach możliwość tworzenia przez administratorów podgrup, skupiających się na określonych tematach, regionach czy okazjach. Członkowie będą mogli dzięki temu w osobnym miejscu prowadzić bardziej dogłębne dyskusje.

Dodana zostanie także opcja czatów w czasie rzeczywistym zarówno na Facebooku, jak i w Messengerze, jak również możliwość tworzenia wydarzeń, w tym cyklicznych, gdy członkowie grupy będą chcieli bardziej regularnie się spotykać, czy to wirtualnie czy osobiście.

Administratorzy zyskają także możliwość przypinania ogłoszeń i wybierania kolejności ich wyświetlania w nowej sekcji "Polecane" na górze grupy.

Facebook aktualizuje też narzędzie "Admin Assist", w ramach którego administratorzy otrzymają sugestie odnośnie dodawania kryteriów przyjmowania członków do grupy oraz więcej informacji na temat nieodpowiednich treści. Poza tym, "Admin Assist" zostanie udostępniony w Facebook Lite.

Kolejne testowane przez Facebooka narzędzia dla administratorów grup związane są ze zbieraniem i zarabianiem pieniędzy.

Zarządzający grupami mają otrzymać możliwość tworzenia społecznościowych zbiórek, np. na pokrycie kosztów prowadzenia grupy czy też po prostu w celu umożliwienia członkom okazania wdzięczności adminom i moderatorem za ich pracę.

Administratorzy będą mogli zarabiać poprzez sprzedaż własnych produktów w grupowym sklepie oraz tworzenie płatnych podgrup opartych na subskrypcji, w zamian oferujących dostęp do ekskluzywnych treści.

Facebook ostatnio ogłosił, że zmienia nazwę korporacyjną na Meta (pod nową nazwą będzie funkcjonować od początku grudnia). Jego szef Mark Zuckerberg zaprezentował, jak będzie można korzystać z metaverse - projektu opartego na wirtualnej rzeczywistości, który ma jego zdaniem być następcą mobilnego internetu.

Według "The New York Times", Meta rozważa uruchomienie tradycyjnych, detalicznych sklepów, w których klienci mogliby na żywo doświadczyć idei metaverse.

W sklepach dostępne miałyby być urządzenia opracowywane przez dział Reality Labs, takie jak gogle do wirtualnej rzeczywistości Oculus Quest, gadżety z linii Portal do połączeń wideo, a także inteligentne okulary Ray-Ban Stories.

W trzecim kwartale br. Facebook zanotował wzrost przychodów rok do roku o 33 proc. do 28,28 mld dolarów i zysku netto z 7,85 do 9,19 mld dolarów. Do koncernu należą platformy Facebook, Instagram, Messenger i WhatsApp. W zeszłym kwartale miały globalnie 3,58 mld użytkowników, a sam Facebook - 2,91 mld.

Dołącz do dyskusji: Facebook: nowe narzędzia dla administratorów grup

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl