SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook z nowym kolorem w logo. Zmienia też emoji

W logotypie Facebooka zmieniono odcień barwy niebieskiej na ciemniejszy. Odświeżono też wygląd ikonek emoji stosowanych przy wpisach na platformie.

Logo Facebooka ma teraz niebieskie tło w wyraźnie ciemniejszym odcieniu. Biała litera „f” zachowała dotychczasowy kształt, natomiast nieco ją pogrubiono.

Na blogu Facebooka wyjaśniono, że zmodyfikowany logotyp ma być lepiej widoczny i bardziej się wyróżniać, a także być „odważniejszy, bardziej elektryczny i trwały”. - Każde z charakterystycznych, nowych udoskonaleń zapewnia większą harmonię w całym projekcie jako kluczowy element tożsamości aplikacji - podkreślono.

Po lewej stronie dotychczasowe logo Facebooka; po prawej stronie - nowe logo Facebooka

- Celem było rozwinięcie naszych fundamentów i stworzenie znaku definiującego naszą markę, który zakotwiczy system tożsamości na całym Facebooku. Chcieliśmy, aby odświeżone logo było przyjazne, a jednocześnie dynamiczne, dopracowane i eleganckie w wykonaniu. Te subtelne, ale znaczące zmiany pozwoliły nam osiągnąć równowagę optyczną z poczuciem pójścia do przód - skomentował Dave N., dyrektor designu w Facebooku.

 

Równocześnie zmodyfikowane zostały wygląd liter i kolor tła w logo z pełną nazwą platformy.

 

Emoji na Facebooku też odświeżone

Ponadto Facebook odświeżył wygląd ikonek emoji służących do reagowania na treści publikowane na platformie.

- Dostosowaliśmy kolory do wytycznych dotyczących dostępności bar, aby nasza ikonografia była czytelna w każdym rozmiarze, wystarczająco elastyczna dla różnych potrzeb i łatwa w interakcji. Nie pomijając żadnego piksela, przebudowaliśmy cały system ikonografii, aby skalował się z szerokim zakresem wyrażeń w aplikacji - opisano na blogu Facebooka.  

Na koniec czerwca br. z Facebooka przynajmniej raz w miesiącu korzystało na całym świecie 3,03 mld internautów, a codziennie - 2,06 mln. Rok wcześniej było to odpowiednio 2,93 i 1,97 mln.

Cały koncern Meta Platforms w drugim kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 11 proc. do 32 mld dolarów i zysku netto z 6,69 do 7,79 mld dolarów, mimo że pion VR zanotował 3,74 mld dolarów straty operacyjnej.

Dołącz do dyskusji: Facebook z nowym kolorem w logo. Zmienia też emoji

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Jak o korporacji się powili zapomina to zmieniają logo bo nic innego nie mają do zaproponowania.
odpowiedź
User
niecodziennik
zmiana dla większości niezauważalna a ideologia dorobiona do tego że hej...... „odważniejszy", "bardziej elektryczny i trwały”, "zapewnia większą harmonię", "kluczowy element tożsamości", "celem było rozwinięcie naszych fundamentów", "zakotwiczy system tożsamości" "pozwoliły nam osiągnąć równowagę optyczną", "poczuciem pójścia do przód"..... co za korpo bełkot, napewno za miliony

odpowiedź
User
Adaw
zmiana dla większości niezauważalna a ideologia dorobiona do tego że hej...... „odważniejszy", "bardziej elektryczny i trwały”, "zapewnia większą harmonię", "kluczowy element tożsamości", "celem było rozwinięcie naszych fundamentów", "zakotwiczy system tożsamości" "pozwoliły nam osiągnąć równowagę optyczną", "poczuciem pójścia do przód"..... co za korpo bełkot, napewno za miliony


biznes i marketing musi zawsze uzasadnic swoje nierobstwo i wysokie pensje
odpowiedź