Facebook z nowym kolorem w logo. Zmienia też emoji
W logotypie Facebooka zmieniono odcień barwy niebieskiej na ciemniejszy. Odświeżono też wygląd ikonek emoji stosowanych przy wpisach na platformie.
Logo Facebooka ma teraz niebieskie tło w wyraźnie ciemniejszym odcieniu. Biała litera „f” zachowała dotychczasowy kształt, natomiast nieco ją pogrubiono.
Na blogu Facebooka wyjaśniono, że zmodyfikowany logotyp ma być lepiej widoczny i bardziej się wyróżniać, a także być „odważniejszy, bardziej elektryczny i trwały”. - Każde z charakterystycznych, nowych udoskonaleń zapewnia większą harmonię w całym projekcie jako kluczowy element tożsamości aplikacji - podkreślono.
Po lewej stronie dotychczasowe logo Facebooka; po prawej stronie - nowe logo Facebooka
- Celem było rozwinięcie naszych fundamentów i stworzenie znaku definiującego naszą markę, który zakotwiczy system tożsamości na całym Facebooku. Chcieliśmy, aby odświeżone logo było przyjazne, a jednocześnie dynamiczne, dopracowane i eleganckie w wykonaniu. Te subtelne, ale znaczące zmiany pozwoliły nam osiągnąć równowagę optyczną z poczuciem pójścia do przód - skomentował Dave N., dyrektor designu w Facebooku.
Równocześnie zmodyfikowane zostały wygląd liter i kolor tła w logo z pełną nazwą platformy.
Emoji na Facebooku też odświeżone
Ponadto Facebook odświeżył wygląd ikonek emoji służących do reagowania na treści publikowane na platformie.
- Dostosowaliśmy kolory do wytycznych dotyczących dostępności bar, aby nasza ikonografia była czytelna w każdym rozmiarze, wystarczająco elastyczna dla różnych potrzeb i łatwa w interakcji. Nie pomijając żadnego piksela, przebudowaliśmy cały system ikonografii, aby skalował się z szerokim zakresem wyrażeń w aplikacji - opisano na blogu Facebooka.
Na koniec czerwca br. z Facebooka przynajmniej raz w miesiącu korzystało na całym świecie 3,03 mld internautów, a codziennie - 2,06 mln. Rok wcześniej było to odpowiednio 2,93 i 1,97 mln.
Cały koncern Meta Platforms w drugim kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 11 proc. do 32 mld dolarów i zysku netto z 6,69 do 7,79 mld dolarów, mimo że pion VR zanotował 3,74 mld dolarów straty operacyjnej.
Dołącz do dyskusji: Facebook z nowym kolorem w logo. Zmienia też emoji
biznes i marketing musi zawsze uzasadnic swoje nierobstwo i wysokie pensje