Facebook o deskorolkarzach w kampanii na igrzyska w Tokio (wideo)
Tuż przed oficjalnym rozpoczęciem Letnich Igrzysk Olimpijskich w Tokio Facebook uruchomił nową globalną kampanię reklamową. Przedstawia w niej historie o tym, jak społeczności i technologie Facebooka pomogły zjednoczyć pasjonatów i fanów deskorolki z całego świata.
Facebook zaprezentował we wtorek nową wielokanałową globalną kampanię reklamową, która ma na celu pomóc ludziom „zmienić grę” dzięki tej platformie i technologiom. Spot, który będzie emitowany w NBC podczas transmisji z Igrzysk Olimpijskich w Tokio jest poświęcony tętniącym życiem społecznościom deskorolkowym Facebooka. To pierwszy rok, w którym skateboarding zostanie włączony do Igrzysk Olimpijskich.
Kampania autorstwa agencji Droga5, obejmuje kreacje na Facebook, Instagram, Facebook Blue App i Oculus. W sumie są cztery filmy, w tym jeden wyreżyserowany przez ikonę pop-R&B FKA Twigs.
- Facebook z dumą świętuje skateboarding i jego sportowców na całym świecie, ponieważ sport ten po raz pierwszy zajmuje globalną scenę w Tokio - powiedział Andrew Stirk, wiceprezes Facebooka ds. globalnego marketingu firmy. - Skateboarding to sport i kultura masowa, skupiona wokół więzi i społeczności. Ta praca celebruje autentyczne historie sportowców korzystających z naszych platform, aby poszerzać kulturę i rozwijać ten sport.
Skateboardziści i fani skateboardingu są mocno widoczni na platformach Facebooka. Ponad 34 miliony użytkowników śledzi twórców skateboardingu na Instagramie, podczas gdy Facebook jest miejscem dla grup i społeczności skateboardingowych z ponad 5,7 miliona użytkowników.
Kampania ma na celu nawiązanie kontaktu z tymi użytkownikami, przedstawiając prawdziwe historie o tym, jak aplikacje Facebooka połączyły deskorolkarzy na całym świecie i jak ten sport ewoluował dzięki technologiom i platformom Facebooka. Wszystkie elementy kampanii mają wspólny motyw przewodni „Zmieniamy grę, gdy się odnajdziemy”.
Filmy kręcono w ciągu 17 dni na czterech kontynentach. „Skate Nation Ghana” dla firmy Facebook Company, stworzony przez kolektyw czterech reżyserów z firmy producenckiej Love Song Daniela Wolfe, opowiada historię o tym, jak Joshua Odamtten nauczył się jeździć na deskorolce, oglądając filmy Chrisa Cole'a . Odamtten w końcu założył Skate Nation Ghana , społeczność skupiającą deskorolkarzy w Ghanie.
Spot „No Comply” na Instagram został powołany do życia przez francuskiego filmowca Yanna Demange. Pokazuje, jak Instagram zgromadził deskorolkarzy z różnych środowisk z całego świata i zainspirował ich do podzielenia się własnym, unikalnym podejściem do popularnej sztuczki skaterskiej „bez przestrzegania”.
Stworzony przez FKA Twigs spot nosi nazwę „Longboard Family” i został stworzony dla aplikacji Facebook Blue. Przedstawia bogatą społeczność i historię longboardu i tańca na longboardzie, prezentuje DoYoung Gwon , Ko Hyojoo i Jonbing Jo , administratorów popularnej grupy na Facebooku Longboard Dancing Lab, grupy zrzeszającej tancerzy longboardowych w Korei Południowej i na całym świecie.
Ostatni film, „Pewnego razu, wszędzie” dla Oculus, VR i platformy VR Facebooka, wyreżyserował argentyński filmowiec Juan Cabral.
Kampania opiera się na platformie marki Facebook „Znajdź siebie”, którą uruchomiono w marcu 2020 r., by zachęcić ludzi do łączenia się w serwisach Facebooka.
Kampania będzie aktywowana w różnych mediach podczas igrzysk. Ceremonia otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Tokio odbędzie się w piątek, 23 lipca.
Dołącz do dyskusji: Facebook o deskorolkarzach w kampanii na igrzyska w Tokio (wideo)