Facebook sprawdza, czy użytkownicy zapłacą za posty
Facebook testuje system, w ramach którego użytkownicy mogą płacić za wyróżnianie i promowanie swoich postów w społecznościowym portalu.
Testy systemu są obecnie prowadzone wśród niewielkiego odsetka użytkowników Facebooka z Nowej Zelandii. Za niewielką opłatą - maksymalnie 2 dolary - informacje umieszczane przez nich w serwisie są lepiej widoczne dla ich znajomych i rodziny.
W ramach usługi, przy poście na Facebooku obok przycisków umożliwiających jego polubienie i skomentowanie, wyświetla się przycisk "Highlight".
Po jego kliknięciu pojawia się strona umożliwiająca dokonanie płatności (do wyboru są PayPal i karta kredytowa), a wyróżniony post (oznaczony napisem "Highlighted") pojawia się następnie u znajomych na górze strony z aktualnościami.
Facebook informuje, że chce w ten sposób sprawdzić, czy użytkownicy wykazują zainteresowanie tego typu promocją swoich treści. Portal nie ujawnia do kiedy potrwają testy systemu, ani kiedy i czy w ogóle będą one prowadzone w innych krajach.
Dołącz do dyskusji: Facebook sprawdza, czy użytkownicy zapłacą za posty