Facebook sprawdzał emocje użytkowników
Facebook eksperymentował z treścią postów w taki sposób, aby wywoływały one określone emocje u odbiorców.
Jak podał brytyjski „The Telegraph” przeprowadzone przez Facebooka badanie miało na celu sprawdzenie, w jaki sposób posty o określonym charakterze wpływają na użytkowników. W eksperymencie udział wzięło blisko 700 tys. osób, których jednak nie poinformowano o tym fakcie. Badacze zmieniali liczbę wyświetlanych postów danego typu i obserwowali reakcje użytkowników. Łącznie w dniach 11-18 stycznia 2012 r. przeanalizowano 3 mln wpisów zawierających 122 mln słów.
Wyniki eksperymentu opublikowano w naukowym czasopiśmie „Proceedings of the National Academy of Sciences”. Okazało się, że w sytuacji, gdy w strumieniu pojawiało się mniej postów o pozytywnym wydźwięku, użytkownicy sami publikowali mniej tego typu treści. Gdy zmniejszono jednak liczbę postów negatywnych, badani internauci chętniej dzielili się pozytywnymi emocjami i sprawiali wrażenie bardziej szczęśliwych.
Badanie miało pokazać, w jaki sposób emocje znajomych mają wpływ na nastrój internautów. Po opublikowaniu wyników na Facebooka spadła jednak lawina krytyki ze strony użytkowników niezadowolonych z powodu przeprowadzania eksperymentów bez ich wiedzy oraz zgody. Pracownicy serwisu w odpowiedzi tłumaczą, że projekt jest wyrazem dużej uwagi, jaka jest przywiązywana do emocjonalnego wpływu Facebooka na użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Facebook sprawdzał emocje użytkowników