Facebook szuka nowego szefa marketingu
Facebook rozpoczął oficjalną rekrutację na stanowisko globalnego chief marketing oficera publikując w sieci ogłoszenie. Obecnie pełniący tę funkcję Antonio Lucio odchodzi z firmy 18 września br.
Na stronie poświęconej karierze Facebooka znajduje się ogłoszenie rekrutacyjne, w którym sieć społecznościowa szuka następcy obecnego dyrektora ds. marketingu, Antonio Lucio, który opuszcza firmę 18 września.
Burzliwy okres
To dość standardowe ogłoszenie o pracę, ale wyzwania dla dyrektora ds. marketingu Facebooka nie będą już dość typowe. Firma znajduje się w środku jednego z najbardziej burzliwych okresów, a krytycy platformy niemal na każdym kroku starają się jej wytykać różne błędy.
Tylko w tym roku organy regulacyjne przeanalizowały działalność biznesową Facebooka. Prezes Mark Zuckerberg został wezwany do złożenia przed Kongresem zeznań na temat praktyk antykonkurencyjnych. Istnieją również grupy praw obywatelskich, które naciskają na firmę i jej reklamodawców, twierdząc, że platforma jest pełna nienawiści i dezinformacji.
W lipcu czołowi reklamodawcy przyłączyli się do bojkotu zorganizowanego przez NAACP i Anti-Defamation League.
W zeszłym tygodniu Antonio Lucio, który dołączył do firmy w 2018 roku, powiedział, że ustąpi, tłumacząc, że chce się teraz skupić na "promowaniu większej różnorodności i integracji w branży".
Czytaj także: Facebook wprowadza płatne wydarzenia online na potrzeby firm
Budżet 500 mln dolarów
W swojej ofercie pracy Facebook nie wspomina, że stanowisko dyrektora ds. marketingu to wymaga specjalnego przeszkolenia w obszarach różnorodności. To, co natomiast podkreśla to konieczność posiadania co najmniej pięciu lat pracy na poziomie CMO w „dużej organizacji konsumenckiej i technologicznej”.
Rola CMO Facebooka będzie wyzwaniem, ponieważ firma zwraca uwagę, że ma budżet marketingowy przekraczający 500 milionów dolarów.
CMO kieruje marketingiem i zasięgiem opinii publicznej Facebooka. Sieć społecznościowa szuka kogoś, kto może jej pomóc w strategii głównych wydarzeń, kampanii telewizyjnych i obecności w mediach społecznościowych.
Poszukuje również partnera, który pomaga „budować relacje z głównymi dyrektorami marketingu firmy”.
Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2020 roku 18,69 miliarda dolarów. To o 11 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (16,89 mld USD). Przychód z reklam firmy wyniósł 18,32 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 10 proc. w ujęciu rocznym.
Facebook zanotował w II kwartale bieżącego roku zysk netto w wysokości 5,18 miliarda dolarów, w porównaniu do 2,62 miliarda dolarów zysku w II kwartale roku 2019 (+98 proc.).
Dołącz do dyskusji: Facebook szuka nowego szefa marketingu