Facebook przyciąga Polaków na godzinę krócej niż TikTok, Snapchat równie mocno co Instagram
Liderem zasięgowym wśród platform spolecznościowych w Polsce pozostaje Facebook, przy czym TikTok, mimo spadku w tej statystyce, przyciąga każdego użytkownika średnio na ponad godzinę dłużej. Spore wzrosty zasięgów zanotowały też Twitter i Pinterest.
Facebooka, jako stronę www i aplikację mobilną, we wrześniu odwiedziło 26,43 mln polskich użytkowników, każdy spędził przeciętnie 16 godzin, 15 minut i 51 sekund. Zasięg witryny wyniósł 89,01 proc. - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Dłuższy czas spędzony średnio przez odwiedzającego osiągnął TikTok - każdy z 13,43 mln internautów (co dało 45,24 proc. zasięgu) korzystał z platformy przeciętnie przez 17 godzin, 19 minut i 20 sekund.
Na ponad cztery godziny przyciągnęły użytkowników Instagram (który tak jak Facebook należy do Meta Platforms) i Snapchat. Pierwsza platforma zanotowała 16,03 mln odwiedzających, 53,99 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 4 minuty i 41 sekund średniego czasu korzystania, a druga - 5,92 mln użytkowników, 19,93 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 4 minuty i 59 sekund średniego czasu.
Z pozostałych platform żadna nie przekroczyła godziny przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika. Najbliżej był Twitter, na którym 11,23 mln internautów (to 37,82 proc. zasięgu) spędziło średnio po 53 minuty i 14 sekund. Pinterest przyciągnął 7,79 mln użytkowników (26,24 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 41 minut i 27 sekund.
Platforma Blogspot.com w kategorii spolecznościowej zanotowała 6,25 mln użytkowników, 21,06 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 21 sekund średniego czasu korzystania, a dotyczący głównie życia zawodowego Linkedin (należący do Microsoftu) - 5,48 mln odwiedzających, 18,44 proc. zasięgu oraz 12 minut i 53 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Jedyną polską platformą w rankingu jest Wykop, który odwiedziło 3,35 mln internautów (to 11,29 proc. zasięgu), spędzając średnio po 22 minuty i sekundę. Natomiast jego amerykański odpowiednik Reddit miał 2,73 mln polskich odwiedzających, 9,21 proc. zasięgu oraz 9 minut i 17 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Miesiąc do miesiąca Facebook przy minimalnym wzroście liczby użytkowników (o 17,8 tys., czyli 0,1 proc.) zanotował spadek średniego czasu korzystania o 33 minuty i 24 sekundy (3,3 proc.). Natomiast Instagram stracił 129,3 tys. internautów (0,8 proc. w dół), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 2 minuty i 10 sekund (0,9 proc.).
Kolejne trzy platformy osiągnęły wzrosty liczby użytkowników: TikTok o 398 tys. (3 proc.), Twitter o 562,8 tys. (5,3 proc.), a Pinterest o 466,6 tys. (6,4 proc.). Równocześnie na tej pierwszej średni czas korzystania zmalał o godzinę, 36 minut i sekundę (8,5 proc.), na drugiej - o 43 sekundy (1,3 proc.), a na trzeciej - o 4 minuty i 50 sekund (10,4 proc.).
Blogspot w kategorii społecznościowej stracił 267,1 tys. odwiedzających (4,1 proc.), przy czym przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 7 sekund (2,8 proc.).
Snapchat zanotował spadek liczby użytkowników o 308,3 tys. (4,9 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 22 minuty i 57 sekund (10,3 proc.), Wykop - spadek o 335 tys. odwiedzających (9,1 proc.) i wzrost przeciętnego czasu o 5 minut i 29 sekund (33,2 proc.), a Reddit - spadek o 238,2 tys. internautów (8 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 52 sekundy (10,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: Facebook przyciąga Polaków na godzinę krócej niż TikTok, Snapchat równie mocno co Instagram
Czyzby słabe wyniki?
Czekam na kolejne miesiące i wyniki. Zobaczymy jakie wyniki będzie mieć SwipeTo. ;)