Facebook wesprze media dotknięte koronawirusem. 100 mln dolarów w grantach i reklamach
Koncern Facebook zadeklarował przeznaczenie kwoty 100 mln dolarów na wsparcie mediów. Środki zostaną przekazane w formie grantów oraz na wydatki reklamowe, dzięki którym wydawcy mają ograniczać straty finansowe związane z pandemią koronawirusa. Według informacji uzyskanych przez Wirtualnemedia.pl nie wiadomo na razie czy wsparcie obejmie także media w Polsce.
Dotychczas Facebook włączył się w walkę ze skutkami pandemii m.in. przez udostępnianie (także w Polsce) oficjalnych źródeł informacji na temat koronawirusa, czy też nadawanie w naszym kraju darmowych koncertów na żywo na swojej platformie.
100 mln dolarów na media
Teraz Facebook na blogu zapowiedział wsparcie dla mediów, które ma pomóc branży w pokonaniu trudności finansowych związanych z pandemią koronawirusa.
Facebook zwraca uwagę na to, że w związku z obecną kryzysową sytuacją wiele mediów zostało dotkniętych odpływem reklamodawców i odbiorców. Problem dotyczy także polskiego rynku, na którym niedawno tygodnik „Wprost” zrezygnował z drukowania papierowej wersji tego tytułu.
Aby wesprzeć media Facebook postanowił przeznaczyć dla nich kwotę 100 mln dol. Według zapowiedzi z tej puli 25 mln dol. zostanie przekazanych w formie bezpośredniego finansowania lokalnym mediom w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, które zdaniem serwisu szczególnie ciężko radzą sobie w obecnej sytuacji.
Kolejnych 75 mln dol. Facebook zamierza przekazać wydawcom po to, by mogli podjąć odpowiednie działania marketingowe i reklamowe łagodzące obecne straty finansowe i biznesowe.
Jak dowiedziały się Wirtualnemedia.pl na razie nie wiadomo jak geograficznie zostaną rozdysponowane środki ze wspomnianej puli 75 mln dol., brak też informacji o tym czy wsparcie będzie dotyczyło także mediów na polskim rynku.
Nie tylko Facebook
Spośród największych firm technologicznych wsparcie finansowe związane z Covid-19 zapowiada nie tylko Facebook. Niedawno w ramach walki z koronawirusem i skutkami pandemii koncern Google zadeklarował pomoc o wartości przekraczającej 800 mln dol. Pieniądze w formie grantów reklamowych otrzymają Światowa Organizacja Zdrowia, odpowiednie rządowe instytucje oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, także w Polsce.
W IV kwartale 2019 r. kwartale Facebook osiągnął wzrost przychodów o 25 proc. do 21,08 mld dolarów oraz zysku netto z 6,88 do 7,35 mld dolarów. W skali miesiąca ze wszystkich platform koncernu korzysta 2,89 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,5 mld.
Dołącz do dyskusji: Facebook wesprze media dotknięte koronawirusem. 100 mln dolarów w grantach i reklamach
To ja proponuję 200 mln na reklamy na moim blogu - dam wam wirtualnie a wy mi płacicie.
kryzys spowoduje.ze wreszcie nie unikna bata podatkowego i skończą sie darmowe obiady dla pracownikow