Facebook wprowadzi nowe filtry na tablicach użytkowników
Serwis Facebook zamierza inaczej niż dotąd klasyfikować posty na tablicy użytkownika. Zamiast kryterium wartości ważniejsza będzie aktualność.
Algorytm działający obecnie na Facebooku ma na celu wyselekcjonowanie tych treści, które w największym stopniu angażują bywalców serwisu, zyskują najwięcej komentarzy i gromadzą największą liczbę udostępnień oraz polubieni. Posty spełniające najlepiej te warunki są umieszczane na szczycie tablicy każdego z użytkowników. Teraz jednak Facebook chce wprowadzić zmiany w swojej polityce.
Na firmowej stronie Facebooka Erich Owens, inżynier oprogramowania poinformował, że serwis pracuje obecnie nad nowymi filtrami odpowiadającymi za to, jakie treści będą się pojawiały wysoko na tablicy użytkownika. W założeniach na szczyt listy trafią wiadomości najbardziej aktualne i dotyczące bieżących wydarzeń. To oznacza, że po zastosowaniu nowych filtrów wyższą pozycję wśród wiadomości zajmie na przykład post dotyczący siatkarskich mistrzostw świata (wysłany w momencie, gdy ta impreza jeszcze trwała), niż inny mniej aktualny.
Specjaliści w dziedzinie reklamy i marketingu podkreślają, że zapowiadane zmiany mogą być szansą dla firm i agencji, by przy odpowiednich działaniach przebić się wysoko na osi czasu użytkowników Facebooka. Będzie to możliwe pod warunkiem, ze konkretne wpisy umiejętnie nawiążą do bieżących wydarzeń budząc zainteresowanie odbiorców.
Facebook ujawnił także, że pracuje nad algorytmem pozwalającym na analizowanie konkretnych postów i szeregowanie ich na podstawie całej zamieszczonej we wpisie treści, a nie tylko słów kluczowych.
Na koniec czerwca br. Facebook miał globalnie 1,3 mld użytkowników (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadzi nowe filtry na tablicach użytkowników