Facebook: w II kwartale wpływy 11 proc. w górę, 2,7 mld użytkowników
Niemal dwukrotnie wzrósł w II kwartale zysk netto Facebooka, a o kilkanaście procent przychód oraz liczba użytkowników. Firma Marka Zuckerberga cały czas podkreśla jednak, że odczuwa skutki pandemii koronawirusa.
Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2020 roku 18,69 miliarda dolarów. To o 11 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (16,89 mld USD).
Przychód z reklam firmy wyniósł 18,32 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 10 proc. w ujęciu rocznym.
Facebook zanotował w II kwartale bieżącego roku zysk netto w wysokości 5,18 miliarda dolarów, w porównaniu do 2,62 miliarda dolarów zysku w II kwartale roku 2019 (+98 proc.).
Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec czerwca br. wynosiła 2,7 miliarda - o 12 proc. więcej w skali roku. Także o 12 proc. wzrosła liczba osób codziennie odwiedzających portal - do 1,79 miliarda. Facebook nie podał ile osób korzysta z jego mobilnej odsłony.
Facebook podał także, że z całej rodziny jego produktów, w tym Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa, każdego dnia korzystało w II kwartale 2,47 miliarda ludzi na świecie (+15 proc. r/r), a 3,14 miliarda ludzi (+14 proc. r/r) przynajmniej jednej z tych usług używało minimum raz w miesiącu.
Podobnie jak przy ogłoszeniu raportu finansowego za poprzedni kwartał, Facebook podkreślił, że na jego działalność wpłynęła pandemia koronawirusa. - W naszych perspektywach biznesowych, tak jak inne firmy, mamy do czynienia z okresem bezprecedensowej niepewności. Wpływ na nasze wyniki będą miały kwestie będące poza naszą kontrolą, takie jak czas trwania i skuteczność obostrzeń, skuteczność bodźców ekonomicznych w skali globalnej oraz wahania walut w stosunku do amerykańskiego dolara - czytamy w komunikacie firmy.
Facebook ponownie dostrzegł też, że wzrosty liczby użytkowników jego usług i ich zaangażowania to efekt konieczności pozostania w domach. Ostatnio natomiast firma zaobserwowała w tym zakresie oznaki normalizacji, co z kolei jest efektem stopniowego znoszenia obostrzeń na całym świecie.
- Cieszymy się, że możemy zapewnić małym firmom narzędzia potrzebne w tych trudnych czasach do rozwoju i odniesienia sukcesu online. Jesteśmy też dumni, że ludzie mogą polegać na naszych usługach, aby nie mogąc osobiście być razem, móc pozostawać w kontakcie - stwierdził Mark Zuckerberg, CEO Facebooka.
Patrząc w przyszłość, Facebook spodziewa się, że - wraz z dalszym luzowaniem restrykcji - w III kwartale zarówno dzienna, jak i miesięczna liczba jego użytkowników będzie w porównaniu z II kwartałem w większości regionów podobna lub nieznacznie mniejsza.
Facebook podał też, że w pierwszych trzech tygodniach lipca roczna stopa wzrostu przychodu z reklam była podobna jak w całym II kwartale, sięgając 10 proc. Podobnego wyniku firma oczekuje też za cały III kwartał.
Wyniki Facebooka za II kwartał, zarówno jeśli chodzi o finanse, jak i popularność jego usług, były lepsze od spodziewanych przez analityków. Również inwestorzy odebrali je pozytywnie, dzięki czemu w czwartek na amerykańskiej giełdzie kurs akcji firmy po zamknięciu sesji wzrósł o ponad 6 proc.
Dołącz do dyskusji: Facebook: w II kwartale wpływy 11 proc. w górę, 2,7 mld użytkowników