Facebook z nowymi narzędziami do wideo i biblioteką klipów
Facebook zapowiedział nowe narzędzia służące do publikowania wideo i zarządzania treściami. Możliwe będzie stosowanie ograniczeń w odbiorze klipów, a także wygodne katalogowanie i wyszukiwanie konkretnych filmów.
O wprowadzeniu nowych rozwiązań przeznaczonych dla wydawców Facebook poinformował w komunikacie zapowiadając jednocześnie, że będą one dostępne dla użytkowników w ciągu kilku nadchodzących tygodni.
Pierwsze nowości są związane z narzędziami służącymi do publikacji materiałów wideo na stronach wydawców. Możliwe będzie wprowadzenie ograniczeń związanych z oglądaniem konkretnego klipu dotyczących na przykład wieku czy płci odbiorców.
Facebook pozwoli także na określenie daty, po której film ma zniknąć ze strony wydawcy, przy jednoczesnym zachowaniu na koncie wszystkich informacji dotyczących jego oglądalności. Właściciele konkretnego klipu będą mogli też zastosować mechanizm, który uniemożliwi osadzanie materiału na zewnętrznych stronach w internecie.
Facebook zapowiedział także drugą nowość w postaci nowej biblioteki filmów. Będzie to funkcja pozwalająca użytkownikowi na wygodne katalogowanie klipów i zarządzanie dużymi zbiorami materiałów. Wśród przydatnych opcji mają się znaleźć m.in. segregowanie filmów w zależności od ich tematyki, rozbudowane filtry wyszukiwania treści, a także narzędzia służące do publikacji wielu klipów jednocześnie.
Na koniec marca br. Facebook miał 1,44 mld użytkowników aktywnych w ciągu miesiąca, z czego 1,25 mld korzystało z portalu na urządzeniach mobilnych, a 581 mln tylko w ten sposób (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Facebook z nowymi narzędziami do wideo i biblioteką klipów