Facebook z nowymi rozwiązaniami dla firm
Facebook wprowadza nowe narzędzia dedykowane przede wszystkim małym firmom, które mają im umożliwić lepszą komunikację z odbiorcami.
Facebook cytuje wyniki badań, według których 75 proc. dorosłych osób na świecie chce komunikować się z firmami poprzez wiadomości, tak jak komunikują się ze znajomymi i rodziną.
"W tej nowej erze ludzie będą chcieli w łatwy sposób odkrywać produkty i usługi, uzyskiwać wsparcie, zadawać pytania bezpośrednio na czacie i przeprowadzać transakcje, a wszystko to mając większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi." - czytamy w komunikacie Facebooka.
Jednocześnie Facebook chce, aby jego aplikacje były najlepszym miejscem dla firm, szczególnie tych małych i średnich, do prowadzenia biznesu online.
Odpowiedzią firmy Marka Zuckerberga na to zapotrzebowanie jest zestaw nowych narzędzi, które mają ułatwić małemu i średniemu biznesowi kontakty z klientami, a jednocześnie uprościć codzienną działalność. I będzie to coś więcej niż zwykłe narzędzia do kupowania reklam czy umieszczania postów.
Firmy mogą już kupować reklamy zachęcające odbiorców do wysyłania wiadomości w Messengerze, Instagram Direct, czy na WhatsAppie. Teraz możliwe będzie wybranie wszystkich komunikatorów, a Facebook domyślnie wybierze ten, który wyświetli się w reklamie, w oparciu o to, gdzie rozmowa jest najbardziej prawdopodobna.
Facebook wskazuje, że dla wielu małych firm swoistą wirtualną witryną sklepową, gdzie klienci mogą odkrywać marki, jest Instagram. Natomiast WhatsApp jest miejscem gdzie można z klientami podyskutować na temat produktów, odpowiedzieć na ich pytania, czy sfinalizować sprzedaż.
Teraz obie platformy zostaną zintegrowane, dzięki czemu firmy będą mogły dodać na swoim instagramowym profilu przycisk umożliwiający rozpoczęcie czatu na WhatsAppie.
Wkrótce pojawi się też opcja tworzenia reklam, które będą przenosić do WhatsAppa bezpośrednio z Instagrama. Wszystko po to, aby za jednym dotknięciem użytkownik mógł rozpocząć rozmowę z marką.
Facebook poinformował też o nowej funkcjonalności w Messengerze, która jest obecnie testowana we współpracy z wybranymi reklamodawcami. Pozwala ona firmom na skonfigurowanie 4-5 pytań, które przed rozpoczęciem rozmowy zostaną zadane konsumentowi. Ten będzie mógł wtedy poprosić np. o wycenę za pomocą krótkiej ankiety.
Ponadto, Facebook planuje przetestować płatne i organiczne narzędzia, mające pomóc małym firmom w wyszukiwaniu i kwalifikowaniu potencjalnych klientów bezpośrednio na Instagramie.
Nowości w Facebook Business Suite
Firma Marka Zuckerberga szykuje też nowości w Facebook Business Suite, takie jak zarządzanie wiadomościami e-mail poprzez Inbox, wysyłanie wiadomości remarketingowych oraz testowanie i porównywanie różnych wersji postów przed ich publikacją, aby zweryfikować, która z nich może okazać się najskuteczniejsza pod względem zaangażowania konsumentów.
W Facebook Business Suite pojawi się też nowy menedżer plików do łatwiejszego tworzenia, zarządzania i publikowania treści.
Facebook chce także uporządkować regularnie zgłaszaną przez właścicieli firm kwestię uwierzytelnionego dostępu do produktów biznesowych, tak aby był on możliwy bez wykorzystania kont osobistych. W tym celu testowane będą "Work Accounts", które pozwolą użytkownikom biznesowym na odrębne logowanie się do Business Managera. Firmy będą mogły zarządzać takimi kontami w imieniu swoich pracowników.
Testy "Work Accounts" we współpracy z niewielką grupą firm mają być prowadzone przez pozostałą część tego roku, a rozszerzona dostępność rozwiązania planowana jest na rok 2022.
Facebook zdradził też, że będzie testować nowe rozwiązania mające zachęcić do korzystania z narzędzi reklamowych te małe firmy, które nigdy nie promowały się na platformie. Jako przykład podano "pakiet z wartościowymi narzędziami i korzyściami", takimi jak kupon reklamowy oraz trzymiesięczny darmowy dostęp do oprogramowania księgowego QuickBooks lub narzędzia Canva Pro.
Facebook zapowiedział również, że rozszerzy dostępność rozwiązania Facebook Business Explore, które pomaga łączyć firmy z użytkownikami poszukującymi nowych, interesujących ze swojego punktu widzenia marek, a wszystko w "jednym, prostym i scentralizowanym miejscu".
Facebook Business Explore ma zostać wkrótce udostępniony większej liczbie użytkowników w USA oraz wprowadzony do Australii, Kanady, Irlandii, Malezji, Nowej Zelandii, Filipin, Singapuru, RPA i Wielkiej Brytanii.
W drugim kwartale br. Facebook osiągnął wzrost przychodów o 56 proc. do 29,08 mld dolarów i zysku netto z 5,18 do 10,39 mld dolarów. Koncern zaznaczył, że w drugim półroczu tempo wzrostu jego wyników może znacząco spaść.
Z należących do koncernu platform Facebook, Instagram i WhatsApp w zeszłym kwartale przynajmniej raz w miesiącu skorzystało 3,51 mld użytkowników, wobec 3,14 mld rok wcześniej. Liczba internautów korzystających z samego Facebooka zwiększyła się z 2,7 do 2,89 mld.
Dołącz do dyskusji: Facebook z nowymi rozwiązaniami dla firm
Fejsowi wyszło badań, że ludzie chcą siedzieć na fejsie...