Facebook zmienia nawigację w profilach użytkowników
Facebook, jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych,który niedawno uruchomił swoją polską wersję, w przyszłym miesiącuwprowadzi nową nawigację w profilach użytkowników. Zmiany majązniwelować komercyjne aplikacje zamieszczane w serwisie.
Obecnie główna strona profilu każdego użytkownika jestpodzielona na trzy sekcje: wiadomości, znajomych i aplikacje.Jednak wielu internautów narzekało, że pojawiające się w ostatnim ztych działów miniodtwarzacze muzyczne, niewielkie gry i quizy iinne małe aplikacje prowadziły do zaśmiecenia serwisu. DlategoFacebook zdecydował się wprowadzić nową nawigację, w którejwyświetlany jest jeden z pięciu działów dostępnych w menu, a czterypozostałe sekcje internauci mogą obejrzeć po kliknięciu naodpowiedni banner.
Zmiany w podziale treści portalu wynikają z coraz większejilości zamieszczanych w nim niewielkich aplikacji. Po tym, jakFacebook umożliwił zakładanie kont wszystkim internautom bezkonieczności otrzymania zaproszenia od członka społeczności, swojeprofile stworzyło wiele firm, które wysyłają takie aplikacje innymużytkownikom w celach reklamowych. Do zarządzających portalemwpłynęły tysiące skarg w tej sprawie, co doprowadziło do decyzji ozmian nawigacji serwisu zmniejszających natarczywość pojawiającychsię w nim materiałów marketingowych.
Obecnie Facebook kończy testy nowego podziału treści wśródswoich użytkowników, a pierwsze zmiany zacznie wprowadzać wprzyszłym miesiącu.
Dołącz do dyskusji: Facebook zmienia nawigację w profilach użytkowników