SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook zmienia sekcję z prywatnymi danymi o użytkownikach

Facebook postanowił odświeżyć sposób prezentacji informacji, jakie gromadzi na temat użytkowników. Teraz mają one być bardziej przejrzyste oraz łatwiejsze do zrozumienia i znalezienia.

Na Facebooku sekcja o nazwie "Dostęp do Twoich informacji" pojawiła się w 2018 roku. Tutaj każdy z użytkowników społecznościowego portalu może znaleźć informacje jakie sam wprowadził, przesłał czy udostępnił (m.in. informacje profilowe, posty, komentarze, polubienia), a także informacje związane ze swoim kontem, w tym na temat logowań, wyszukiwań, lokalizacji czy relacji z reklamodawcami.

Czytaj także: Donald Trump zablokowany na Twitterze i Facebooku. Dziennikarze: cenzura czy spóźnione poczucie odpowiedzialności?

Do tej pory sekcja ta była podzielona na dwie kategorie: "Twoje informacje" i "Informacje o Tobie".

Teraz tych kategorii będzie osiem: "Twoja aktywność na Facebooku", "Informacje osobiste", "Znajomi i obserwujący", "Zarejestrowane informacje", "Aplikacje i witryny poza Facebookiem", "Informacje dotyczące bezpieczeństwa i logowania", "Informacje o reklamach" oraz "Preferencje".

Dodatkowo, każda z nich będzie zawierać kolejne podkategorie. Facebook twierdzi, że dzięki temu będzie można dużo łatwiej dotrzeć do poszukiwanego rodzaju danych. Pomóc w tym ma też kolejna nowość w omawianej sekcji, a mianowicie wyszukiwarka.

Facebook zapewnia, że powyższe zmiany wprowadził w odpowiedzi na wyniki własnego badania, które pokazało jak do tej pory użytkownicy korzystali z narzędzia "Dostęp do Twoich informacji".

Odświeżona sekcja jest już widoczna dla użytkowników aplikacji Facebooka na platformy iOS i Android. W pozostałych wersjach portalu ma pojawić się wkrótce.

W trzecim kwartale ub.r. Facebook zanotował wzrost przychodów rok do roku o 22 proc. do 21,47 mld dolarów (21,22 mld dolarów pochodziło z reklam) i zysku netto z 6,09 do 7,85 mld dolarów.

Globalnie sam Facebook miał 2,74 mld użytkowników aktywnych chociaż raz w miesiącu (z czego 413 mln w Europie), a na swoich wszystkich platformach - 3,21 mld dolarów.

Dołącz do dyskusji: Facebook zmienia sekcję z prywatnymi danymi o użytkownikach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl