„Fakt” i „Super Express” więcej z reklam, „DGP” i „GW” - mniej
W marcu br. polskie dzienniki cennikowo zarobiły z reklam prawie 4 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki wpływów reklamowych zanotowały „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Wyborcza”, a spore wzrosty osiągnęły „Fakt” i „Super Express”.
Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w marcu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich dzienników były o 3,8 proc. niższe niż rok wcześniej – jeśli liczyć je bez autopromocji, a o 2,1 proc. niższe – jeżeli uwzględniać autopromocję. Same wydatki gazet na autopromocję wzrosły natomiast cennikowo o 31 proc.
Liderująca w segmencie dzienników „Gazeta Wyborcza” (Agora) zarobiła z reklam o 16 proc. mniej niż w marcu ub.r., natomiast „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) – o 19,4 proc. mniej. Ponad 10-procentowe spadki przychodów reklamowych zanotowały też „Metro” (Agora) i „Rzeczpospolita” (Presspublica) – odpowiednio 11,3 i 10,1 proc.
Czytaj więcej: Kantar Media zmierzy wydatki reklamowe w polskim internecie
Z drugiej strony „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił z reklam 23 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Super Express” (Murator) – 19,9 proc. więcej. Natomiast wpływy reklamowe „Polski The Times” (Polskapresse) wzrosły w skali roku o 9,8 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | III.2011 | III.2010 |
Gazeta Wyborcza | 61 003 085 zł | 72 582 149 zł |
Polska The Times | 27 048 428 zł | 24 635 277 zł |
Fakt | 23 027 690 zł | 18 720 261 zł |
Rzeczpospolita | 14 373 217 zł | 15 984 199 zł |
Super Express | 10 219 809 zł | 8 521 657 zł |
Metro | 8 150 231 zł | 9 186 714 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 7 764 562 zł | 9 635 754 zł |
monitorowane tytuły razem | 197 688 605 zł | 205 410 919 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 211 005 016 zł | 215 609 767 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 13 316 411 zł | 10 198 848 zł |
Dołącz do dyskusji: „Fakt” i „Super Express” więcej z reklam, „DGP” i „GW” - mniej