„Fakty” jako „magazyn dialogu społecznego” zmienia profil i szatę graficzną. Szumlewicz: stanie się miesięcznikiem
Dwumiesięcznik „Magazyn Gospodarczy Fakty” (wydawany przez MaxMedia) zmienił nazwę na „Magazyn Dialogu Społecznego Fakty”, zyskał też nowy profil i szatę graficzną. - Planujemy, aby po kilku numerach przejść w tryb miesięczny. Na chwilę obecną redakcja się rozwija i jej ostateczny kształt będzie ustalony w najbliższych tygodniach - zapowiada redaktor naczelny Piotr Szumlewicz.
Dotychczas „Fakty" były pismem gospodarczym, które trafiało głównie do środowisk przedsiębiorców i samorządowców. W nowej odsłonie jako „Magazyn Dialogu Społecznego Fakty” ma poruszać kluczowe tematy z zakresu polityki społecznej i gospodarki.
W pierwszym numerze po zmianach trzy główne tematy dotyczą przyszłości polskiej energetyki, rynku pracy i kondycji transportu lotniczego.
- Wkrótce poza działalnością wydawniczą, „Fakty" będą też organizować debaty, konferencje i nagrania do mediów społecznościowych. Celem pisma jest dotarcie do związków zawodowych, organizacji pracodawców, środowisk władzy samorządowej i krajowej, ekspertów i ludzi nauki - zapowiada Piotr Szumlewicz, od kwietnia br. redaktor naczelny magazynu.
- Chcemy jednak przebić się do szerzej rozumianej opinii publicznej i innych mediów ogólnopolskich, inicjować debaty i nagłaśniać kontrowersyjne tematy. W drugim numerze po zmianach pojawi też się grono stałych felietonistów, w tym Jan Śpiewak, Beata Siemieniako, Marek Szymaniak i Jan Zygmuntowski - wylicza.
Będą zmiany w redakcji
Obecnie „Magazyn Dialogu Społecznego Fakty” jest dwumiesięcznikiem, ukazuje się w nakładzie ok. 5 tys. egz. - Przy czym planujemy, aby po kilku numerach przejść w tryb miesięczny. Docelowo oczywiście będziemy starali się zwiększyć nakład - zaznacza Piotr Szumlewicz.
Zmiany nastąpią też w zespole redakcyjnym. - Pierwszy numer w nowej odsłonie był robiony przy współudziale starej redakcji, czyli dziennikarzy Maxmediów, natomiast od drugiego numeru pismo będzie tworzone już przez całkowicie nowy zespół, z których część osób to autorzy tekstów do numeru, w tym Wojciech Łobodziński Jakub Pietrzak i Anna Brzeska - opisuje Szumlewicz. - Na chwilę obecną redakcja się rozwija i jej ostateczny kształt będzie ustalony w najbliższych tygodniach. Istotną rolę będą odgrywać stali felietoniści - dodaje.
MaxMedia działa od 2002 roku, oprócz „Faktów” wydaje czasopisma „Rynek Inwestycji” i „Magazyn VIP”.
Dołącz do dyskusji: „Fakty” jako „magazyn dialogu społecznego” zmienia profil i szatę graficzną. Szumlewicz: stanie się miesięcznikiem