SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Fatalny październik tygodników, duże spadki

Największe tygodniki opinii zamknęły październik ogromnymi spadkami sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem. Liderem była "Polityka", najwięcej stracił "Wprost" i "Newsweek Polska" - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Sprzedaż ogółem "Polityki" w październiku br. wyniosła 153 452 egz. i była o 5 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.



Zarejestruj się, wymieniaj wiedzę, doświadczenia i poglądy z innymi profesjonalistami
Cafe.Wirtualnemedia.pl - portal społecznościowy dla ludzi mediów, reklamy, internetu, marketingu, PR, badań i gospodarki!


Na drugim miejscu znalazł się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny), który sprzedał się w ilości 139 551 egz. (wzrost o 3 proc.), a na pozycji trzeciej uplasował się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) ze sprzedażą ogółem na poziomie 113 135 egz. (spadek o 19 proc.).

Najbardziej w segmencie spadła jednak sprzedaż zajmującego czwarte miejsce tygodnika "Wprost", który we wrześniu br. rozszedł się w ilości 101 377 egz., czyli o 20 proc. mniejszej niż rok wcześniej.

październik


2008
2007
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Polityka 228 445 153 452 235 304 161 491
Gość Niedzielny 188 641 139 551 188 228 135 183
Newsweek Polska 191 889 113 135 253 557 140 782
Wprost 192 327 101 377 233 232 126 977
Przekrój 121 717 56 531 126 230 58 557
Przewodnik Katolicki 31 927 28 547 35 191 28 558
Przegląd 70 000 23 462 75 800 27 753
Tygodnik Powszechny 44 050 20 855 41 625 19 627


Porównując dane "miesiąc do miesiąca" to najwięcej zyskał "Gość Niedzielny", a najwięcej stracił "Przekrój".

2008

październik wrzesień
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Polityka 228 445 153 452 226 411 151 742
Gość Niedzielny 188 641 139 551 184 304 125 752
Newsweek Polska 191 889 113 135 197 443 123 082
Wprost 192 327 101 377 197 053 109 919
Przekrój 121 717 56 531 131 029 65 191
Przewodnik Katolicki 31 927 28 547 32 160 28 371
Przegląd 70 000 23 462 70 000 22 844
Tygodnik Powszechny 44 050 20 855 42 832 18 860


Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w październiku br. sprzedała się w ilości 306 407 egz., co oznacza wzrost w ujęciu rocznym o 5 proc.

październik


2008
2007
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 456 659 306 407 448 266 292 753
Forum 34 626 18 617 33 799 18 858



2008

październik wrzesień
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 456 659 306 407 457 412 308 044
Forum 34 626 18 617 34 813 18 858

Sprzedaż ogółem "Gazety Polskiej" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) wyniosła w październiku br. średnio 25 101 egz. (25851 rok wcześniej).

Dołącz do dyskusji: Fatalny październik tygodników, duże spadki

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl