SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Player z mniejszą stratą do Disney+ i HBO Max, Prime Video przed Canal+ online

We wrześniu wraz ze startem jesiennych ramówek telewizyjnych duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Player, TVP VOD i Polsat Box Go. Dużo zyskał też Prime Video, wyprzedzając Canal+ online, natomiast Disney+ i HBO Max nadal miały więcej użytkowników niż Player.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl zdecydowanym liderem polskiego rynku VoD i streamingu wideo pozostaje Netflix. We wrześniu br. platformę, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 12,21 mln użytkowników, czyli 41,13 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.

Kolejne trzy platformy miały powyżej 4 mln użytkowników. Disney+, dostępny u nas od połowy czerwca br., zanotował 4,42 mln odwiedzających, 14,88 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 29 minut i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a HBO Max, który w marcu br. pojawił się w miejsce HBO - 4,15 mln internautów, 13,99 proc. zasięgu oraz godzinę, 54 minuty i 44 sekundy średniego czasu korzystania.

Natomiast Playera (należącego do TVN Warner Bros. Discovery) odwiedziło 4,14 mln internautów (dało to 13,95 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 godziny, 33 minuty i 22 sekundy.

Niżej są inne platformy należące do nadawców i operatorów telewizyjnych. TVP VOD miała 3 mln użytkowników, 10,11 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 54 minuty i 54 sekund średniego czasu korzystania, Canal+ online - 2,57 mln internautów, 8,67 proc. zasięgu oraz godzinę, 36 minut i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Polsat Box Go - 2,51 mln użytkowników, 8,47 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 39 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania.

W rankingu oprócz Netflixa, Disney+ i HBO Max jest jeszcze jedna globalna platforma - Prime Video oferowane w ramach usługi subskrypcyjnej Amazon Prime z nielimitowanymi dostawami zakupów, obecnej w Polsce od roku. We wrześniu Prime Video przyciągnęło 3 mln polskich internautów (co dało 10,12 proc. zasięgu), każdego średnio na 46 minut i 59 sekund.

Zestawienie zamykają witryny dwóch polskich wydawców. Portal WP, którego w kategorii streamingu wideo reprezentuje głównie platforma WP Pilot, zanotował 2,41 mln użytkowników, 8,12 proc. zasięgu oraz 48 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania, a CDA Premium - 2,11 mln odwiedzających, 7,11 proc. zasięgu oraz 34 minuty i sekundę przeciętnego czasu korzystania.

W zestawieniu są dane dotyczące użytkowników, czyli wszystkich internautów, którzy w ciągu miesiąca odwiedzili daną platformę, nawet jeśli zajrzeli na nią na krótko, np. po kliknięciu w reklamę. Dana dotyczące liczby sprzedanych subskrypcji w Polsce regularnie podaje jedynie notowany na warszawskiej giełdzie właściciel CDA Premium - na koniec czerwca platforma miała sprzedanych 422,8 tys. subskrypcji, co wobec 466,8 tys. kwartał wcześniej oznacza spadek o 9,5 proc.

Z kolei prezes Wirtualnej Polski w niedawnym komunikacie stwierdził, że z oferty subskrypcyjnej WP Pilot korzysta obecnie ponad 200 tys. osób.

W porównaniu z sierpniem duże wzrosty osiągnęły platformy nadawców telewizyjnych, na co wpłynął start jesiennych ramówek. Player zyskał 1,18 mln internautów oraz 34 minuty i 47 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 39,9 i 29,3 proc. w górę).

W efekcie zmniejszył stratę zasięgową do Disney+ i HBO Max. Na tej pierwszej platformie przy wzroście liczby użytkowników o 621,3 tys. (16,4 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 41 minut i 21 sekund (21,7 proc.), a na drugiej ubyło 335,7 tys. internautów (7,5 proc.) oraz 11 minut i 33 sekundy średniego czasu korzystania (9,1 proc.).

TVP VOD zanotowało wzrost o 848,4 tys. odwiedzających (39,4 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o godzinę, 16 minut i 49 sekund (30,5 proc.), a Polsat Box Go zyskał 1,27 mln użytkowników (101,7 proc.) oraz godzinę, minutę i 52 sekundy średniego czasu (63,6 proc.). Dla tej drugiej platformy skok popularności miał też negatywne konsekwencje - w połowie września tylu internautów chciało tam obejrzeć hitowy mecze Ligi Mistrzów z udziałem Roberta Lewandowskiego, że witryna zanotowała duża awarię.

Z kolei na Prime Video przy wzroście liczby użytkowników o 761,6 tys. (33,9 proc.) średni czas spędzony przez każdego zmalał o 3 minuty i 42 sekundy (7,3 proc.). Platforma pod względem zasięgu wysunęła się nad Canal+ online, gdzie liczba odwiedzających zmniejszyła się o 235,9 tys. (8,4 proc.), a przeciętny czas korzystania o 42 minuty i 2 sekundy (30,3 proc.).

WP Pilot zyskał 456,2 tys. internautów (23,3 proc.) oraz 5 minut i 14 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego (12,1 proc.). Spadki zanotowały natomiast pierwsza i ostatnia platforma w rankingu. Netflix stracił 521,5 tys. użytkowników (4,1 proc.) oraz 8 minut i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania (2,5 proc.), a CDA Premium - 247,5 tys. (10,5 proc.) oraz 13 minut i 9 sekund średniego czasu korzystania (27,9 proc.).

Dołącz do dyskusji: Player z mniejszą stratą do Disney+ i HBO Max, Prime Video przed Canal+ online

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
O5
Mnie w Playerze denerwuje kiepska jakość techniczna (obraz, dźwięk) czy telewizji na żywo (TVN jest wyraźnie gorszej jakości niż z kablówki czy tvsat). Appka (szczególnie autorska kontrolka odtwarzacza) pozostawia wiele do życzenia.
odpowiedź
User
Minus
Niestety ake gilmy Disney z polskim dabbingiem bez opcji wyboru lektora to dramat albo opcja tylko dla dzieci. Nie da sie tego oglądać slyszac dxiecinne głosiki. Do bajek Ok ale nie do filmów
odpowiedź
User
ll
Canal+ strasznie w dół, ale technologicznie to tragedia a programowo słabe.
odpowiedź