SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Firmy ubezpieczeniowe mocno zmniejszyły wydatki reklamowe, najbardziej Axa Direct i Liberty (analiza)

W pierwszej połowie br. firmy ubezpieczeniowe przeznaczyły na reklamę w mediach tradycyjnych 40 proc. mniej niż przed rokiem. Mocno zredukowały wydatki w telewizji i na outdoorze, a zwiększyły w kinach i radiu. Najbardziej swoje budżety zmniejszyły Axa Direct i Liberty.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do czerwca br. wydatki reklamowe ubezpieczycieli w mediach tradycyjnych (bez internetu) wyniosły 93,6 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (wg danych cennikowych netto, bez rabatów). Było to 39,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku, kiedy to na wsparcie reklamowe firm ubezpieczeniowych wydano ponad 155 mln zł.

Tak duży spadek jest prawdopodobnie związany z obowiązującym od lutego br. podatkiem bankowym, który muszą uiszczać także ubezpieczyciele - wynosi on 0,6 proc. rocznie od całości posiadanych aktywów.

Wciąż zdecydowana część budżetów marketingowych firm ubezpieczeniowych trafia do telewizji - w minionym półroczu było to 58,2 mln zł. Jednak w porównaniu z rokiem ub. wydatki na reklamę na szklanym ekranie były niższe o 57,6 proc.

Cięcia budżetów marketingowych dotyczą również gazet, outdooru i indooru. Dzienniki na reklamach firm ubezpieczeniowych zarobiły w pierwszej połowie br. 41,7 proc. mniej niż rok wcześniej (1,6 mln zł), outdoor - 99 proc. mniej (15,7 tys. zł), a indoor – 96,1 proc. mniej (5,6 tys. zł).

Wzrosły natomiast wydatki ubezpieczycieli w radiu, magazynach i kinach. Stacje radiowe zwiększyły przychody z ich reklam o 133,4 proc., do 16,7 mln zł, magazyny - o 71,6 proc., do 7,8 mln zł, a kina - o blisko 400 proc., do 9,2 mln zł.

Cennikowe wydatki reklamowe firm ubezpieczeniowych (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2015

I-VI 2016

zmiana proc.

Telewizja

137 154 567 zł

58 196 579 zł

-57,6

Radio

7 175 599 zł

16 747 590 zł

133,4

Gazety

2 795 393 zł

1 629 230 zł

-41,7

Magazyny

4 542 096 zł

7 793 359 zł

71,6

Outdoor

1 622 942 zł

15 681 zł

-99

Kina

1 854 655 zł

9 190 489 zł

395,5

Indoor

143 850 zł

5 600 zł

-96,1

Razem

155 289 102 zł

93 578 528 zł

-39,7


Największym reklamodawcą wśród firm ubezpieczeniowych jest w tym roku Nationale-Nederlanden, które wiosną ub.r. zrezygnowało z poprzedniej nazwy ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie. Firma w minionym półroczu wydała na reklamy w mediach 15,6 mln zł, czyli 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Ubezpieczyciel promował się w tym roku kampanią pod hasłem „Superbohaterowie też potrzebują ubezpieczenia”.

Wiceliderem reklamowego rankingu jest firma Liberty, która zredukowała wydatki o 23,3 proc., do 11,4 mln zł. Trzecie miejsce zajmuje Axa Direct, ubiegłoroczny lider, który ograniczył inwestycje na reklamy o 46,5 proc. - z 16,2 do 8,7 mln zł.

Link4 w omawianym okresie wydało na promocje swoich usług i produktów 8,4 mln zł (19 proc. mniej niż rok wcześniej), a 4Life Direct - 7,4 mln zł (2,7 proc. więcej rok do roku). Ta druga firma została w kwietniu ukarana przez UOKiK grzywną w wysokości 51 tys. zł za to, że w swoich reklamach sprzed czterech lat nie podała, że ma siedzibę na Gibraltarze.

Najwięksi reklamodawcy wśród ubezpieczycieli

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2015

I-VI 2016

zmiana proc.

NATIONALE-NEDERLANDEN TU NA ŻYCIE

 

15 628 019 zł

 

LIBERTY

14 924 122 zł

11 439 984 zł

-23,3

AXA DIRECT

16 213 409 zł

8 677 902 zł

-46.5

LINK 4 TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ

10 336 028 zł

8 375 951 zł

-19

4LIFE DIRECT

7 200 964 zł

7 394 844 zł

2,7

Dołącz do dyskusji: Firmy ubezpieczeniowe mocno zmniejszyły wydatki reklamowe, najbardziej Axa Direct i Liberty (analiza)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl