„Fun Club” w dół o 67 proc. Rynek sprzedaży pism młodzieżowych
W kwietniu 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Fun Club”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2016 roku wyniosła 28 943 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 50,16 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął magazyn „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 44,77 proc. do poziomu 20 073 egz. Przed rokiem tytuł ten był jednak trzeci.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Twist”, który awansował z czwartej lokaty. Jego wynik jednak zmalał w ciągu roku o 13,87 proc. do 18 730 egz.
Z drugiego na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Fun Club” (też Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała najbardziej w zestawieniu - o 66,85 proc. i wyniosła ona 12 634 egz.
ZKDP | kwiecień | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Bravo | 68 474 | 28 943 | 28 943 | 134 964 | 58 077 | 58 077 | -50,16% |
Bravo Girl | 49 939 | 20 073 | 20 073 | 59 975 | 36 346 | 36 346 | -44,77% |
Twist | 41 995 | 18 730 | 18 730 | 59 993 | 21 746 | 21 746 | -13,87% |
Fun Club | 37 992 | 12 634 | 12 634 | 74 936 | 38 111 | 38 111 | -66,85% |
W kwietniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca prawie wszystkie pisma młodzieżowe odnotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskało „Bravo Girl” - było to 62,19 proc.
Z kolei jedyny spadek, wynoszący 2,99 proc., odnotował „Twist”.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | marzec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Bravo | 68 474 | 28 943 | 28 943 | 70 982 | 28 844 | 28 844 | 0,34% |
Bravo Girl | 49 939 | 20 073 | 20 073 | 41 995 | 12 376 | 12 376 | 62,19% |
Twist | 41 995 | 18 730 | 18 730 | 43 990 | 19 308 | 19 308 | -2,99% |
Fun Club | 37 992 | 12 634 | 12 634 | 39 946 | 11 370 | 11 370 | 11,12% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Fun Club” w dół o 67 proc. Rynek sprzedaży pism młodzieżowych